معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم رفع نواقص در حوزه مدیریت بحران تأکید کرد.

عباس زاده در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان جنوبی که با حضور دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان برگزار  شد گفت: هم اکنون با مسئله حادی رو به رو نیستیم، اما حادثه خبر  نمی‌کند و باید همیشه برای روبه رو شدن و مدیریت بحران آماده باشیم.

او از دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران خواست که با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان و شروع بارندگی‌ها  تمام زیرسازها، امکانات، نیروی انسانی  مربوط به مدیریت بحران را بررسی کنند و اگر نواقصی در امکانات موجود است  برای رفع آن اقدام کنند.

عباس زاده ضمن تأکید بر تقویت حوزه بحرانی استان، بیان کرد: باید برنامه ریزی‌های مرتبط در خصوص مدیریت بحران به درستی انجام شود تا مدیریت بحران هم بداند که هم اکنون  چند اتوبوس، مینی بوس و  امکانات داریم که می‌توان در زمان بحران از آن استفاده کرد و باید همه را در سامانه بانک اطلاعات  بروزرسانی کنیم و کمک کنیم بانک اطلاعاتی در استان تکمیل شود تا ما بتوانیم به عنوان مرکز معین در شرق کشور باشیم  تا چنانچه اگر در استان‌های همجوار هم مشکلی پیش آمد بتوانیم کمک رسانی کنیم.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه از توزیع ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی زیر ساخت‌های مرتبط با سیل ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سیل ۱۴۰۰ خسارات زیادی در بخش‌های مختلف داشتیم که پیرو پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: این  ۱۵۰ میلیارد  تومان در قالب دستور العمل‌های خاص با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توزیع شده  است.

آخوندی گفت: هدف از اختصاص این اعتبار این است که بخشی از خسارات و مشکلات مردمی و زیرساختی و زیربنایی استان جبران شود.

در این جلسه همچنین  دستور العمل  آمادگی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند راهداری، صدا و سیما، هلال احمر، آموزش و پرورش، شرکت برق، فرودگاه، اداره کل ارتباطات، آب منطقه‌ای و سایر سازمان‌ها ابلاغ و تأکید شد که آمادگی کامل را برای  زمان بحران داشته باشند و چنانچه هر دستگاهی در امکانات و تجهیزات و زیرسازی‌ها در خصوص مدیریت بحران نقصی دارد به مدیریت بحران استان اعلام کند تا برای رفع آن اقدام شود.

در این جلسه همچنین بر  تکمیل و تجهیز اردوگاه‌های اسکان اضطراری، بروزرسانی امکانات موجود برای بحران، لایروبی کانال‌های سطح شهرها، لایروبی رودخانه‌های اطراف محدوده شهری، مرمت و بازسازی سیل بند شهرستان طبس، تهیه نقشه خطر پذیری سیلاب، ایجاد سیل بند در بالادست روستا‌ها برای جلوگیری از سیل تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.