مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۵۷۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی استان طی نیمه نخست امسال قلع و قمع شد.

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با قلع و قمع ۵۷۶ ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ۵۳ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی استان قزوین به وضعیت اولیه خود بازگشت.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت امور اراضی براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اجازه را دارد که در صورت مشاهده هرگون تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی نسبت به قلع و قمع، تخریب و آزادسازی زمین‌های مربوطه اقدام کند.

این مسوول امور اراضی خاطرنشان کرد: شهرستان قزوین با ۲۳۱ مورد قلع و قمع به مساحت ۱۴ هزار و ۱۳۰ متر مربع بیشترین میزان اجرای تخریب‌ها با احتساب تعداد را براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی طی این مدت به خود اختصاص داده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: در شهرستان بویین زهرا نیز طی این مدت ۸۸ فقره تغییر کاربری به میزان هشت هزار و ۲۱۰ متر مربع و در شهرستان تاکستان ۱۳۶ فقره تغییر کاربری به مساحت ۲۲ هزار و ۱۲۰ متر مربع قلع و قمع ثبت شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در شهرستان البرز نیز ۳۳ فقره تغییر کاربری به میزان ۲ هزار و ۵۱۰ متر مربع، در شهرستان آبیک ۷۱ مورد به مساحت ۲ هزار و ۷۴۰ متر مربع و در شهرستان آوج نیز ۱۷ فقره به مساحت سه هزار و ۲۹۰ متر مربع زمین مورد قلع و قمع قرار گرفت.

استان قزوین داری ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.