علی حاجی زاده با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل کالا و مسافری استان براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام مینماید گفت: در این کمیسیونها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر، جریمه نقدی و لغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری میشود.
دبیر کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل راهداری استان اردبیل در جلسه کمیسیون ماده ۱۴ با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۱۶ رای در کمیسون ماده ۱۱، ۱۸ رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۶۴ رای نیز در کمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده تصریح کرد: تخلفات مالکان ناوگانهای باری و مسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک، کالا، مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگه فعالیت ناوگان حمل ونقل برون شهری و روستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ۱۰ روز تا یک سال برای متخلفین اعمال میشود.
حاجی زاده رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری و مسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و اظهار داشت: برای ۲۴ پرونده از اداره مسافر، ۵۶ پرونده از اداره کالا، یک پرونده از اداره ترانزیت و ۵۳ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ در ۶ ماهه گذشته رای صادر شده است.
او در جهت پاسخگویی سریع به امورات ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پروندههای ارسالی و عدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحد را از مهمترین ویژگیهای این اداره عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون، ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام میگردد.
دبیر کمیسیون رسیدگی به تخلفات حمل ونقل راهداری استان اردبیل همچنین از مردم، مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جادهای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.