حجم صادرات آذربایجان‌غربی ۱۱ درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به تلاش همه حوزه‌های گمرکی برای توسعه تجارت مرزی در راستای ارتقای شاخص‌های تجاری کشور و استان گفت: در نیمه نخست امسال، ۸۳۸ هزار و ۵۴۰ تُن کالا از استان صادر شده که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

خالد جنگجو  افزود: ارزش این میزان صادرات در نیمه نخست امسال به ۳۳۲ میلیون دلار رسیده که سه درصد نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته افزایش دارد.

وی با بیان اینکه کالاهای دیگر نقاط کشور هم از مبادی مرزی آذربایجان غربی صادر می‌کنند، اضافه کرد: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تُن کالای دیگر گمرکات از استان صادر شده که ارزش آن به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال می‌رسد.

جنگجو ادامه داد: در این حوزه نیز از نظر ارزش ریالی هشت و از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش داریم.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از واردات ۳۶۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار طی نیمه نخست امسال از گمرکات استان خبر داد و اظهار کرد: در این حوزه نیز به ترتیب با رشد ۱۹ و ۲۷ درصدی مواجه هستیم.

جنگجو با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی غیررسمی تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت هم در آذربایجان غربی فعال است، گفت: میزان واردات این بازارچه‌ها در نیمه اول سال جاری به پنج هزار با ارزش ۲۸ میلیون دلار رسید.

وی یادآور شد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های فعال در حوزه ترانزیت داخلی و خارجی است بطوریکه در نیمه نخست امسال ۲۳۱ هزار تُن ترانزیت داخلی و یک میلیون و ۵۹۵ هزار تُن ترانزیت خارجی در مرزهای استان داشته‌ایم.

جنگجو تاکید کرد: ارزش ترانزیت خارجی صورت گرفته از مرزهای استان چهار میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و ارزش ترانزیت داخلی ۶۵۸ میلیون دلار بود که به ترتیب ۳۷ و ۱۱۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.