خروج واحد شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح همدان از مدار تولید

همزمان با آغاز فصل تعمیرات واحد‌های نیروگاهی، واحد شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح از مدار تولید خارج شد.

مدیر عامل نیروگاه برق شهید مفتح گفت: با مجوز شرکت مدیریت شبکه برق کشور، واحد شماره ۲ این نیروگاه با ظرفیت تولید اسمی ۲۵۰ مگاوات برای تعمیرات اساسی به مدت سه ماه ف  از شبکه برق کشور جدا شد.
عبدالمجید دیناروند افزود: دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان‌ها و ولو‌های اصلی توربین، سند بلاست و لاینینگ خطوط هزار و ۸۰۰ انتقال آب خنک کاری برج تر، پمپ‌ها و تجهیزات برج خشک بازسازی داکت‌های دود و ایرهیتر و احیای پمپ ها، موتور‌ها و فن‌های اصلی واحد را از جمله اقداماتی برشمرد که دراین بازه زمانی انجام خواهد شد.

او با اشاره به تخصص و توان داخلی این مجموعه تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این دوره از تعمیرات را کارکنان این نیروگاه اجرا می‌کنند.

مدیر عامل نیروگاه برق شهید مفتح با اشاره به عبور موفق نیروگاه از تابستان امسال گفت: به نحوی برنامه ریزی شده است که واحد‌ها برای زمستان امسال و تابستان سال آینده با آمادگی کامل دراختیار شبکه قرار گیرد.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح کبودرآهنگ از چهار واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده که با عمر بیش از ۲۸ سال نزدیک به ۲ درصد از برق کشور را تأمین می‌کند، این نیروگاه با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ (کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران)، قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.