جشن برداشت زرشک با حضور مسئولان خراسان جنوبی در روستای مهمویی برگزار شد.

جعفری دبیر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی گفت: با افزایش تقاضایی که برای زرشک به وجود آمده قیمت آن نسبت به پارسال افزایش یافته است و کمیته‌های ۹ گانه جشنواره ملی زرشک برنامه‌های متعددی را در این مدت اجرا می‌کنند و آموزش‌های ترویجی به زرشک کاران ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه با ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک زمینه بازارپسندی و صادارت این محصول فراهم می شود، افزود: امروز در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه شهید کاوه، غرفه‌ای مخصوص معرفی محصول زرشک برپا شده است.

جعفری به کلنگ زنی انبار بورس زرشک و شهرک تخصصی زرشک در سربیشه اشاره و بیان کرد: بارگاه‌های زرشک و سردخانه ۱۰ هزار تنی نیز در استان کلنگ زنی می‌شود تا دغدغه زرشک کاران در این حوزه رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید بر افزایش کیفیت زرشک و عرضه آن به بازار در بسته بندی و برچسب مناسب، درخواست کرد تا زرشک کاران با ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک محصول با کیفیت و بدون بار میکروبی برای صادرات تولید کنند.

او ادامه داد: در حوزه دانش بنیان کردن فرآوری زرشک با همکاری کمیته علمی زرشک، برنامه‌های آموزشی، ورکشاپ‌ها و برنامه‌های ایده شو در حال برگزاری است.


بیشتر بخوانید


جعفری مبارزه به موقع با آفات نوظهور زرشک را ضروری دانست و گفت: امسال مقرر شد با تأمین اعتبار از سازمان حفظ نباتات، مدیریت و مبارزه واحد را از سوی جهاد کشاورزی انجام دهیم تا همزمان با هرس به موقع زرشک آفت زنگ جارویی زرشک کنترل شود.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند هم گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره زرشک و پیگیری اهداف آن نتیجه‌ مطلوبی برای کشاورزان داشته باشد.

او با بیان اینکه زرشک تنها یک محصول کشاورزی نیست بلکه هویت خراسان جنوبی است، اظهار کرد: از ۳۸ هزار خانوار بهره بردار زرشک در استان ۱۳ درصد مربوط به شهرستان بیرجند است.

فاضلی فرد عنوان کرد: محصول زرشک یک سال درمیان به بار می‌نشیند و امیدواریم با برگزاری این جشنواره شاهد تحولی در این عرصه باشیم تا زرشک کاران نگران محصول و منافع آن نباشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار