نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارد.

آیت الله سید نصیرحسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در نشست هم اندیشی عفاف و حجاب افزود: مسئله معرفت و احکام و تعهد در اجرای احکام خدا تنها متولی آن فقط مربی و معلم خاصی نیست؛ همه در قبال تربیت در جامعه مسئول هستند.

وی با بیان اینکه در تربیت سهل انگاری هایی شده است و دو سال بچه هایمان را در فضای مجازی رها کردیم ادامه داد: فضایی که توسط صهیونیست مدیریت می شود، این فضا را رها کردیم و اشتباه هم کردیم.

آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه ولنگاری و فحشا آزادی نیست گفت: زن و دختری که در فحشا غرق شد فردا نمی تواند مادر خوبی باشدو تربیت جامعه با مشکل روبرو می شود.

امروز یکی ازمهمترین نیاز های جامعه بحث عفاف و حجاب است

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه امروز جهاد تبیین نیاز امروزی در جامعه است گفت: جهاد تبیین در داخل به اسلحه نیاز ندارد به تجربه و بصیرت نیاز دارد.

حسنعلی عزت خواه نقش مدیران و معلمان در ترویج فرهنگ حجاب را کلیدی دانست و گفت: حجاب میوه عفاف است و از عفاف است که این میوه با اررزش تولید می شود و رشد می کند و باید از ریشه ها مراقبت کنیم.

یک صدا شدن دشمنان داخلی و خارجی برای استفاده از امکانات و تکنولوژی ها در فتنه اخیر 

دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در فتنه اخیر شاهد جنگ ترکیبی و هیبریدی هستیم جنگی که رسانه های دشمن و مهره های داخلی همه دست به دست هم داده اند، امروز با استفاده از تکنولوژی و تمام امکانات دشمنان انقلاب یک صدا شده اند، دشمن درجه یک استکبار امروز جمهوری اسلامی است.

ملک حسینی با بیان اینکه برخی خواص بی بصیرت در کشور با خارج هم نوا می شوند و اصل اعتقادات را زیر سوال می برند این بی بصیرتی است افزود: تمام دنیا با تمام قدرتش علیه جمهوری اسلامی ‌پای کار آمده است نقشه بزرگی توسط اسرائیل در حال انجام بود که قصد داشت در کارخانه ای در اصفهان انجام دهد، ایران اسلامی این دسیسه را نیز کشف کرد.

وی ادامه داد: دو مرد و زن از فرانسه با ایران آمده بودند و تحت عنوان توریست سعی داشتند مطالبات صنفی معلمان را به تشویش بکشانند اینها مامور سرویس اطلاعاتی فرانسه بودند، چه کسی گفته جایی برای اعتراض نیست اما این قدر کار رسانه ای شده که به دنبال تشویش هستند.

ملک حسینی با بیان اینکه دختری در یاسوج دستگیر شد که صفحات مجازی فعالیت داشت افزود: چند ساعت وقت گذاشتم و با این دختر صحبت کردم، شبهاتی مطرح کرد که به راحتی قابل توضیح دادن بود، که بیشتر آن بر اثر ناآگاهی بود.

وی با اشاره به مسائل اخیر در کشور گفت: بی تفاوت نباشیم، کشوری که نا امن شود برای همه نا امن است، چه کسانی به دنبال تجزیه نظام هستند ؟این خیالشان را به گور خواهند برد اما ما نیز نباید بی تفاوت باشیم.

کوتاهی های بسیار زیادی در خصوص چگونگی ترویج حجاب داشتیم

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: مشکلات و ضعف های جدی داریم که باید بر طرف شود، اما چرا حجاب و عفاف اینقدر حساسیت دارد؟اما چرا غرب اینقدر برای حجاب و عفاف ما هزینه می‌کند؟ میزان اهمیت موضوع را باید بررسی کنیم.

ستار هدایخواه افزود: مسئله گرفتن حجاب کار فرعون و فرعونیان در طول تاریخ بوده است، ما یک تجربه تلخ در تاریخ اسلام داریم که تمدنی که چندین قرن در آندلس بود به واسطه ترویج بی بند و باری این تمدن شکست خورد.

هدایت خواه بیان کرد: چه کسی گفته که حجاب مهم نیست؟ می‌گویند حجاب نباشد نباشد اتفاقی می افتد؟ اتفاقات بسیار بزرگی به این واسطه رخ می داد یک تمدن نابود می شود، از همین تار مو ها کم کم بیرون باشد شروع می شود، برای نابودی اسلام و مسلمانان کتاب های متعددی نوشته شده؛ یکی از راه های نابودی را رها کردن چادر بیان کرده است.

وی‌ گفت: ما اهتمام لازم را برای ترویج حجاب انجام ندادیم و کوتاهی های بسیار زیادی در خصوص چگونگی ترویج حجاب داشتیم، بعد از انقلاب کار فرهنگی عمیق در خصوص پیامدهای مثبت حجاب و پیامدهای منفی بی حجابی کار نکردیم.

هدایت خواه افزود: در صدا و سیما چقدر کار کردیم ؟ در سریال هایی که پخش می شود و فیلم های سینما چقدر این موضوع پرداخت شده است؟ الگوسازی مناسب نداشتیم.

امروز جوانان ما استدلال و دلایلی احکام دینی را می خواهند، تمامی دستورات دین آثار دنیوی و اخروی دارد جوان ما می خواهد چگونگی و دلیل آن را بداند ما باید در این زمینه آشنا باشیم.

این استاد دانشگاه افزود: دشمن برای ترویج بی حجابی ده ها برابر ما هزینه می‌کند ما چیکار کرده ایم؟ باید کار عمیق فرهنگی انجام دهیم به شبهات پاسخ دهیم چند مسابقه و کار فرهنگی انجام داده ایم.

وی افزود: برخی مدارس غیر انتفاعی ما به خاطر داشتن مشتری بیشتر از برخی از ارزش های دینی کوتاه می آیند و در خصوص حجاب دانش آموزان خیلی کاری انجام نمی دهند چرا باید اینگونه باشد .

هدایتخواه در پایان گفت: حجاب که نباشد خانواده آسیب می بیند خانواده که آسیب ببیند جامعه آسیب می بیند.

آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بعد از خانواده دومین نهاد تربیتی مدرسه و آموزش و پرورش است چیزی که لازم و ضروری است این است که حتما باید تعلیم و تربیت بر مبنای نظام و معیار اسلام باشد معلم نیز نقش محوری دارد.

عاطفه مدیر نژاد افزود: معلم برای دانش آموز یک الگو است و خودش را با نگرش و رفتار معلم همانند سازی می کند، توقع داریم معلمان در مدارس به این‌موضوع توجه جدی داشته باشند آموزش معلمان همراه با معرفت و مسائل فرهنگی باشد.

در پایان این همایش از رابطان برتر عفاف وحجاب دستگاههای اجرایی استان، رابطان امور بانوان شهرستانها و مناطق، مدیران برتر در حوزه عفاف وحجاب و خانواده های معزز شهدا وجانبازان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.