همایش روز جهانی غذا، با مشارکت معاونت‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور مسئولان، صاحب‌نظران و دانشجویان، در مجتمع ولایت برگزار شد.

سیاوش باباجعفری رئیس دانشکده تغذیه شیراز در همایش روز جهانی غذا، گفت: مطالعه بیماری ها، گسترش و توزیع آنان در جهان، اهمیت غذا و تغذیه و به طور کلی اهمیت سبک زندگی در بروز و شیوع بیماری‌ها را نشان می‌دهد؛ همچنین معضل سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگو‌های غذایی ناسالم، سلامت بیش از دو میلیارد نفر در سطح دنیا را در معرض خطر قرار داده است.

سیاوش باباجعفری با اشاره به اهمیت آگاه سازی مردم و جوامع به آسیب‌های موجود، از تلاش‌های فعالان و دست اندرکاران حوزه تامین، تولید، توزیع و نظارت بر غذای سالم از «مزرعه تا سفره» و همه فعالان حوزه غذا و تغذیه قدردانی کرد.

مدیر اداره غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی شیراز نیز گفت: ذائقه‌ها به صورت قابل توجه و کنترل ناپذیر تغییر کرده و به ویژه در بین جوانان و نوجوانان به عنوان قشر فعال و پویای جامعه که در حال رشد هستند، ذائقه‌ها متفاوت است و به سمت غذا‌های آماده و فست فود‌ها گرایش پیدا کرده است.

سید محمد مظلومی با اشاره به این نکته که ضروری است صاحبان صنایع غذایی به دانش روز دنیا در رابطه با سبک زندگی سالم و تولید غذا‌های مناسب، در تحقق سلامت افراد در جامعه کمک کنند، گفت: در استان فارس تلاش‌های مناسبی در راستای سالم بودن مواد غذایی انجام شده است و اقدامات لازم در زمینه تامین نیاز‌های غذایی جامعه مانند نان کامل در حال پیگیری است.

رئیس انجمن تغذیه استان فارس نیز در این همایش گفت: در راستای ترویج سبک زندگی سالم، تعامل و مشارکت همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و کارخانجات تولید مواد غذایی ضروری است و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه موضوعی مهم است که باید به آن توجه شود.

عبدالحمید مصلی نژاد همچنین توجه به چاقی کودکان و مصرف مواد غذایی پر انرژی که باعث کوتاهی قد در کودکان می‌شود را مهم برشمرد.

عنایت‌الله بریزی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: اگر در صنایع کشاورزی از سم، کود و آب مناسب استفاده نشود، کیفیت محصول از بین می‌رود و فلزات سنگین مبه طور ستقیم وارد بدن می‌شود که عاملی برای تهدید سلامت به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار