افزایش بیماری‌های تنفسی در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش مراجعه بیماران با علائم تنفسی به مراکز درمانی خبر داد.

دکتر رضا طهماسبی گفت: زنگ خطر بیماری‌های با علائم عفونت ویرال (ویروسی) دستگاه تنفسی در همدان به صدا درآمده است.

 او گفت: در دو هفته اخیر تعداد مراجعان بیمارستانی مبتلا به بیماری‌های ویرال تنفسی در استان همدان افزایش پیدا کرده و در برخی از روز‌ها آمار مراجعه بیماران به مراکز درمانی تا دو برابر به نسبت سه هفته قبل به ویژه در اطفال افزایش پیدا کرده است.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: باید مردم را آگاه کرد، مدارس به مدت دو سال غیرحضوری بوده و به یکباره دانش‌آموزان به مدارس بازگشتند و سیر بیماری‌های ویروسی همیشه در این فصل وجود داشته است همچنین کودکان مراقبتی مانند بزرگسالان از خود ندارند.

طهماسبی با بیان اینکه درصدی از مراجعات برای کروناویروس، آنفلوآنزا و بیماری‌های ویرال تنفسی است،گفت: لازم است تا هم‌استانی‌ها در این شرایط از ماسک استفاده کنند و اگر کسی علائم تنفسی و علائم همخوان با سرماخوردگی دارد همچنین باردار است یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و نقص سیستم ایمنی است باید به پزشک مراجعه کند چراکه ممکن است به درمان‌های ضدویرال آنفلوآنزا احتیاج داشته باشد.

او اضافه کرد: مادران باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. این افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این واکسن را دریافت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیماری‌های ویروسی دیگری در این فصل مانند سرماخوردگی شایع است که درمان علامتی دارد و با تقویت سیستم ایمنی تقویت شود.

دکتر طهماسبی درباره شیوع کرونا در استان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد کرونا هست، اما شواهدی از همه‌گیری را نمی‌بینیم و از هر ۱۰ بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، یک نفر اُمیکرون، چهار نفر آنفلوآنزا و مابقی دارای سایر بیماری‌ها هستند.

 او گفت: از نظر تعداد پذیرش از ۱۰۰ نفر از بیماران با علائم تنفسی که داشته باشیم، ۵ تا ۱۰ درصد نیاز به بستری و ۱ تا ۳ درصد نیاز به بستری در ICU و مراقبت ویژه دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در باره وضع اقلام دارویی در مراکز درمانی گفت: مراکز درمانی دولتی در بخش بستری کمبودی از نظر تأمین سرم و دارو ندارند.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار