رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای شهر شیراز بر لزوم راه‌اندازی کانون ارزیابی ایرانیان در حوزه مدیریتی تاکید و گفت: انتخاب مدیران باید براساس صلاحیت‌ها وفارغ از هرگونه وابستگی و ارتباطات باشد.

مهدی نصیری در حاشیه نشست اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر شیراز، به اهداف وماموریت‌های مرکز پژوهش‌ها در زمینه تفکر راهبردی وآینده پژوهی در شورای شهر با استفاده از نظر نخبگان، متخصصین، کارشناسان وبهره مندی از نظریه‌های مشورتی و تجربیات اشاره کرد.

او گفت: افزایش اثر بخشی فرایند‌های سیاستگذاری، برنامه ریزی وارزیابی تصمیم‌های شورا و جهت دهی و انسجام بخشی به فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با مدیریت شهری با همین رویکرد به جد دنبال خواهد شد.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای شهر شیراز همچنین از ایجاد فضای کرسی آزاد اندیشی در حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری و تقویت حرکتها، برنامه‌ها و فعالیت‌های قبلی سخن گفت و افزود: شورا ومرکز پژوهش‌ها ذاتأ سیاسی نیست و به عنوان یک فضای مشورتی تخصصی درب آن به روی همه باز است.

نصیری گفت: در مرکز پژوهش‌های شورا از فضای نخبگانی مجموعه شهرداری و دانش و تجربیات خارج از این مجموعه به دور از هرگونه نگاه سلیقه‌ای استفاده خواهیم کرد.

او تشکیل میز‌های تخصصی با رویکرد مدیریت شهری با هدف تأمین خوراک برای کمیسیون‌های تخصصی شورا را از دیگر راهبرد‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که خروجی طرح‌ها وعملکرد این مرکز منتج به افزایش بهره وری و کیفیت وکاهش هزینه‌های مدیریت شهری شود.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم راه‌اندازی کانون ارزیابی ایرانیان در حوزه مدیریتی تاکید کرد و گفت: انتخاب مدیران باید براساس یک سری شاخص‌ها و صلاحیت‌ها وفارغ از هرگونه وابستگی و ارتباطات باشد

نصیری راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تخصصی، ایجاد مراکز اسناد علمی و گردآوری نظرات محققان پژوهشگران از دیگر رویکر‌های این مرکز برشمرد و اضافه کرد: در مرکز پژوهش‌ها باید تمام رویکرد‌ها و راهبرد‌های مرتبط با مدیریت شهری مورد مطالعه وبررسی قرار گیرد.

او با بیان اینکه این مرکز جای اعمال سلیقه نیست و باید نگاه کارشناسی وتخصصی بر آن حاکم باشد، تاکید کرد: مرکز پژوهش‌ها با انجام مطالعات دقیق و ارائه راهکار‌های راهبردی باید خطای احتمالی در پروژه‌ها را از بین ببرد یا آن را کاهش دهد.

نصیری استفاده وبهره مندی از نظر نخبگان و کارشناسان به اشکال مختلف انجام خواهد شد، گفت: خروجی بررسی طرح‌ها و ارائه پیشنهادات بایددر راستای مدیریت بهینه شهری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.