به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی، جمعی از اعضای جامعه ورزش خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کردند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه خراسان رضوی گفت: مسئله ورزش بانوان با ماهیت و دیدار اعضای جامعه ورزش استان با آیت الله علم الهدی شکل امروزی و درخشش ظرفیت‌های فراوان خواهران متدین ما، مدیون مجاهدت‌های انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه خواهران ما امروز به عنوان تابلو‌های رسالت‌های دینی، نقش آفرینی می‌کنند، افزود: زیر و رو کردن تربیت بدنی پیش از انقلاب و رشد جامعه ورزشی، با مجاهدت‌هایی رقم خورد و نتیجه آن مجاهدت ها، افتخار آفرینی خواهران و برادران ورزشکار زیر پرچم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه خراسان رضوی ادامه داد: ما در حوزه ورزش، سه نکته مدیریتی مهم را باید مدنظر داشته باشیم که شامل "مدیریت ورزش"، "تربیت در ورزش" و "چهره سازی ورزشی" است.

آیت الله علم الهدی در بحث "مدیریت ورزشی" بر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی در روستا‌ها و شهرستان‌ها بیان کرد: ورزش در برخی مناطق، توسعه نیافته است و باید ظرفیت فعالیت جوان روستایی و علاقه جوانان در شهرستان‌ها در این حوزه دیده شود.

او در بحث "تربیت در ورزش" هم تصریح کرد: باید توجه داشت که تربیت در حوزه ورزش، فراتر از بخش آموزش و پرورش نیست و ما باید در حوزه تربیت بدنی، جوانان دینی ورزشکار تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه، سجده ورزشکاران پس از پیروزی در مجامع ورزشی را حاکی از تربیت دینی در خانواده‌های متدین دانست و تاکید کرد: این نتیجه فضای ورزشی سالم است.

آیت الله علم الهدی در بحث "چهره سازی" اظهار کرد: امروز گرایش ورزشی بین جوانان به عنوان یک امر مهم، تلقی و چهره‌های ورزشی در کنار چهره‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مطرح می‌شوند؛ لذا اگر ورزشکاری غیر ارزشی به عنوان چهره ورزشی به جامعه معرفی شود، این نقص به حساب آمده و گمراهی ایجاد می‌کند.

او افزود: مسئولیت چهره شدن در بخش ورزشی بر عهده مدیران و مربیان ورزشی است و باید توجه کرد که شخصی که چهره می‌شود، قابلیت‌های کامل اجتماعی، دینی و سیاسی را دارا باشد.

بیست و ششم مهر، روز تربیت و بدنی و ورزش

هاشمی جواهری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ورزش در تراز انقلاب اسلامی تنها در جامعه اسلامی رقم می خورد.

او افزود: هرچند افتخارآفرینی در مسابقات ورزشی اهمیت بالایی دارد، لیکن آنچه که باید به آن توجه ویژه شود، مرام پهلوانی و پیروی از مسیر انقلاب است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اعلام اینکه فعالیت بانوان در بخش‌های مختلف ورزشی همگام با فعالیت‌های اجتماعی بانوان در جامعه رقم خورده است، درباره نیاز‌های مالی بخش‌های ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: ما بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه‌های ورزشی استان نیاز داریم و در تلاش هستیم اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.

هفته تربیت بدنی در ایران هر سال از ۲۶ مهر تا دوم آبان برگزار می‌شود و بیست و ششم مهر روز تربیت بدنی و ورزش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.