تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان سیب تولید شده در باغ‌های استان را ۱۲۸ هزار تن اعلام کرد.

داریوش حصار با اشاره به تولید ۱۲۸ هزار تن سیب در باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۴۰ درصد از این میزان محصول برداشت و روانه بازار شده است.

او با بیان اینکه امسال میزان برداشت محصول سیب در استان در مقایسه با پارسال تفاوتی نداشته است، افزود: بخشی از سیب تولیدی کشاورزان به استان‌های همجوار از جمله؛ فارس و اصفهان صادر می‌شود.

به گفته حصار؛ بیشترین میزان برداشت سیب تولیدی استان مروبط به باغ‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب در استان وجود دارد که ۶ هزار هکتار از این میزان بارور هستند، ادامه داد: خرید این محصول به صورت توافقی از برنامه‌های دولت برای حمایت از بهره برداران است.

این مقام مسئول می‌گوید: همچنین بهره برداران می‌توانند محصولات تولیدی خود را برای نگهداری در سردخانه‌های تعاون روستایی استان تحویل دهند.

سالانه حدود یک میلیون تن محصول در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳۰۰ هزار تن آن میوه‌هایی از جمله؛ هلو، آلو، زردآلو، انگور، سیب، انار، پرتقال، نارنگی و لیموترش هستند.

برچسب ها: باغ سیب ، برداشت سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.