در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرمان چه گذشت؟+تصاویر

مراسم تودیع و معارفه دادستان کرمان با حضور دادستان کل کشور و مسئولان استانی و کشوری امروز در کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در آیین تکریم و معارفه دادستان کرمان ضمن درود به شهدا و سیدالشهدای مقاومت و خیر مقدم به میهمانان گفت: سالاری در طول ۸ سال دادستانی با روحیه جهادی و بسیجی خدمات ارزشمندی را به دستگاه قضایی ارائه داد و در سمت‌های مختلف قضایی فعالیت کرد و منشا خدمات فراوان بود و همچنان دستگاه قضایی کرمان از خدمات وی بهره‌مند خواهد شد.

او افزود: سالاری فردی کم ادعا و پر کار، کم حرف و پرتلاش در انجام وظایف قضایی بودند و آنچه در توان دارد برای اعتلای دستگاه قضا انجام می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به دوستی سالاری با سردار سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: روحیه جهادی و افکار سردار سلیمانی در منش این بزرگوار نمود پیدا کرده است و از اندیشه‌های سالاری در سمت‌های مختلف بهره مند می‌شویم.

حجت الاسلام حمیدی گفت: بخشی یکی از همکاران مجرب و با علم و دانش قضایی و با روحیه جهادی مسئولیت دادستانی را به دست خواهند کرد و به نحو شایسته وظیفه اش را انجام خواهند داد.

تودیع و معارفه دادستان کرمان

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آیین گفت: دستگاه قضا کانون آرامش و پشتوانه مظلومان است و کسانی که در این دستگاه کار می‌کنند مسئولیت سنگین دفاع از حقوق عامه را بر عهده دارند و هر چه مسئولیت بالاتر وظیفه سنگین‌تر می‌شود.

او بیان کرد: مسئولیت‌ها حتما همان جوری که معارفه دارند تکریم هم دارند و قرار نیست همه در یک مسئولیت بماند؛ اما آنچه مهم است این است که فرد چه مسئولیتی دارد و چگونه آن را به سرانجام برساند و این مسئولیت بسیار مهمی است و خداوند نظاره گر است و با تیز بینی همه اعمال را ضبط و ثبت را صادر می‌کند.

امام جمعه کرمان درباره سالاری گفت: او چهره شجاع، وظیفه شناس، دارای دانش لازم در بخش ماموریت، انسانی مخلص و پاکدامن که یکی از دوستان سردار سلیمانی است و این مسئولیت را به نحو احسن به برادری تحویل می‌دهد که مجرب، متعد و دارای شایستگی لازم می باشد.

او تصریح کرد: در مراسم معارفه بخشی هستیم و از خدا می‌خواهیم که بتوانیم در مسئولیتی که هستیم جامعه عمل بپوشانیم.

تودیع و معارفه دادستان کرمان

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در مراسم تودیع و معارفه دادستان کرمان گفت: دستگاه قضایی جایگاه بالایی دارد و شاید درباره خصوصیات هیچ قشری مثل قضات، امام علی (ع) در نهج البلاغه  به آن اشاره نکرده باشد و ایشان ۸ صفت برای قضات بیان می‌کنند و این نشان از جایگاه مهم آن‌ها دارد.

او افزود: قضاوت کاربسیار سختی است و ارزش آن هم به میزان سختی آن است و دستگاه قضایی پناهگاه مردم است.

استاندار کرمان بیان کرد: سالاری دادستان اسبق همراه دیگر ارگان‌ها ،کف میدان بود و برای بخشی دادستان جدید کرمان هم توفیق خدمت را از خداوند برای دستگاه قضایی و مردم خواستارهستم.

تودیع و معارفه دادستان کرمان

دادخدا سالاری، دادستان سابق کرمان نیز در این مراسم با ادای احترام به شهدا به خصوص شهید سردار سلیمانی و شهید پورجعفری و خیر مقدم به خانواده شهدا، ریش سفیدان از مناطق مختلف استان کرمان و مدعوین گفت: روز اولی که ما مسئولیت را پذیرفتیم، عاشق بودیم و عاشق بودن سختی‌های خودش را دارد.

او افزود: در حوادثی که در دهه ۷۰ جنوب کرمان رخ داد و سردار سلیمانی که اشرار را دستگیر کردند در ذهن من بود که کاری را که او می‌خواهد باید انجام دهم؛ اما او گفت وظیفه من دستگیری است، اما وظیفه تو قضاوت است و تو باید به تشخیص خودت عمل کنی.

سالاری به همکارانش توصیه کرد طبق خاطره‌ای که از سردار سلیمانی بیان کردم نباید تابع نظر کسی باشیم و باید مستقل تصمیم بگیریم؛ گرچه کار سختی است.

او بیان کرد: اگر کاری انجام شده است حاصل کار همه همکاران بوده است و اگر قصوری بوده است از من بوده و من از همه عذرخواهی می‌کنم.

دادستان کرمان گفت: ما قضات آرامش خود را فدای آسایش مردم کرده ایم.

دادستان کرمان بیان کرد: قضات از سختی نهراسید و در این مسیر باید توکل کنید و نگران قضاوت‌های مغرضان نباشین و دفاع در برابر هجمه‌ها صبر، سکوت و رضا است.

او به همکاران گفت: توصیه کسی که خاک خورده میدان است را بشنوید و آینده بین و آینده نگر باشید.

سالاری بیان داشت: حاج قاسم خُلقا و خَلقا مثل ما بود فقط متفاوت از ما می‌اندیشید و خدا و مردم را دیدن و خود را ندیدن از ویژگی‌های این شهید بود.

او ببیان داشت: ما می‌توانیم حاج قاسم بشویم؛ گرچه سخت است، اما می‌توانیم و از خود او می‌خواهیم در اندیشه و عمل حاج قاسمی بشویم و باشیم.

تودیع و معارفه دادستان کرمان

بخشی دادستان جدید استان کرمان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور مدعوین ضمن خداقوت و تبریک سمت آقای سالاری گفت: دستگاه قضایی با توجه به منویات رهبری مسیرش مشخص است .
 
او افزود: از مواردی که رهبری در دیدار با دست اندرکاران قضایی مطرح کردند و به آن ها توصیه کردند این بود که در کار خود جلب رضایت مردم را مد نظر قرار دهید.
 
بخشی بیان داشت : آنچه در دادستانی کرمان مدنظر من و همکاران در دادستانی است، برخورد با مفسدان را همانند سابق ادامه دهیم و نظم و امنیت مردم خط قرمز ما است .
 
او حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را از برنامه های اصلی عنوان کرد و بیان داشت: این را باید بگویم که استان کرمان در تولید برخی محصولات در رتبه های اول قرار دارد؛ ولی از لحاظ کسب و کار رتبه سی ام را دارد که این موضوع سال ها بنده را رنج می دهد و سال ها دوست داشتم که رتبه استان را با همکاری دیگران در این بخش ارتقا دهیم.
 
او بیان داشت: انقلابی گر باشیم و انقلابی گری قاطعانه، بدون رودربایسی و ... عمل کردن است .
 
در این مراسم از خدمات دادخدا سالاری دادستان اسبق کرمان قدردانی و مهدی بخشی به عنوان دادستان جدید کرمان معرفی شد.
 
تودیع و معارفه دادستان کرمان
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار