۹۰ درصد املاک روستایی و شهر‌های کوچک اسدآباد سند دارند

رئیس بنیاد مسکن اسدآباد گفت: ۹۰ درصد املاک روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان سند مالکیت ثبتی دارند.

 

امیر خسروی‌بهمند افزود: اکنون شهرستان اسدآباد در صدور سند مالکیت برای املاک روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت رتبه اول استانی را دارد.

او با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در این طرح در این شهرستان ۸ هزار و ۹۵۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴هزار و ۲۹۹ نفر تأیید شده‌اند.

خسروی‌بهمند بیان کرد: تاکنون در این روند هشت قطعه زمین در شهرک‌ سیداحمد برای ساخت واگذار شده و شش قطعه نیز در شهرک‌ فرهنگیان به صورت‌ گروه‌های ساخت خودمالکی در حال واگذاری است ضمن اینکه یک قطعه زمین نیز برای ساخت مسکن ملی در شهر آجین برای این امر از منابع ملی برای واگذاری تملک شده است.

او با اشاره به کمبود ۲۵۸۴ واحد مسکن روستایی در اسدآباد تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی بوده که ۱۳ هزار و ۹۸۴ خانوار روستایی شهرستان ‌در این مساکن سکونت دارند و ۲۵۸۴ خانوار دیگر معمولاً به صورت سنتی و خانواده های گسترده با یکدیگر در یک مسکن سکونت دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد، شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی استان همدان را ۶۴ درصد برشمرد و افزود: از ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی موجود اسدآباد، تاکنون ۴۶ درصد مساکن مقاوم سازی شده‌اند که با این آمار شهرستان در بحث مقاوم‌ سازی مساکن روستایی ۱۸ درصد از شاخص استانی پایین تر است.

خسروی‌بهمند عوامل اقتصادی، سخت گیری‌های بانک ها در پرداخت تسهیلات مقاوم سازی و فرهنگ روستایی را از دلایل پایین بودن شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی و عدم رغبت روستائیان به بحث مقاوم سازی مسکن دانست و ادامه داد: در رابطه با وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی سهمیه و برش شهرستان اسدآباد ۱۰۰۰ فقره وام بوده که در صورت جذب این تعداد فقره سهمیه با توجه به شناور بودن این تسهیلات هر میزان سهمیه مجدد درخواست داشته باشیم، اختصاص داده خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور مطرح کرد: در سال گذشته افزون بر ۱/۵ میلیارد تومان سنگ‌فرش و کف سازی در این روستا انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد ادامه داد: سال گذشته با اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ۳۲ روستای شهرستان عملیات بهسازی، جدول گذاری و آسفالت انجام شده است ضمن اینکه در سال جاری نیز پیش بینی شده در ۳۵ روستا با اعتبار پیشنهادی ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عملیات بهسازی انجام شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار