رئیس کمیته صلیب سرخ در افغانستان در دیدار با معین سیاسی وزارت امور خارجه طالبان گفت فعالیت‌های خویش را در سال آینده در این کشور حفظ می‌کند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان با نشر اعلامیه‌ای در صفحه توئیترش نوشته که رئیس کمیته صلیب سرخ با معین سیاسی وزارت خارجه دیدار کرده است.

ایلوا فيليون، رئیس کمیته صلیب سرخ در این دیدار پیرامون فعالیت‌های این کمیته در افغانستان معلومات داده و گفته که این سازمان، پس از اوکراین بزرگ‌ترین عملیات در سطح جهان را در افغانستان انجام می‌دهد.

رئیس کمیته صلیب سرخ در افغانستان گفته که در کنار ارائه‌ خدمات مربوط به شفاخانه‌ها، ادارات آموزشی صحی و توقیف‌خانه‌ها، فعالیت خویش را دربخش‌های آب و انرژی، زراعت و کمک‌های بشردوستانه نیز گسترش می‌دهد.

فيليون گفته که در سال جاری فعالیت‌های خویش در افغانستان را دو برابر کرده‌اند و قصد دارند آنرا در سال ۲۰۲۳ نیز به همین سطح نگه دارند. 

استانکزی از کمک‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ سپاس‌گزاری نموده و خواهان ادامه کمک‌های این سازمان با مردم افغانستان الی حل مشکل اقتصادی در‌ کشور شده است.

 استانکزی همچنین به نمایندگی از طالبان، از فراهم‌ نمودن محیط مناسب برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های این سازمان اطمینان داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار