نقش مهم منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در کاهش نرخ بیکاری در غرب هرمزگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نقش پیشران توسعه در غرب هرمزگان را بر عهده دارد.

مدرس در کارگروه رفع موانع تولید که با دستور کار حل موانع پیش روی سرمایه گذاران در منطقه ویژه پارسیان برگزار شد، گفت:منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با توجه به همجواری با پارس جنوبی، میدان نفتی و گازی خلیج فارس یکی از مناطق مهم و راهبردی در کشور است و می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری غرب استان داشته باشد.

او گفت: استقرار صنایع و سرعت بخشی به فرآیند احداث مجتمع‌های صنعتی و نفتی در این منطقه می‌تواند به معیشت، رفاه اقتصادی و اجتماعی هرمزگانی‌ها در غرب استان کمک زیادی کند.

سیدعلی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بَر پارسیان نیز گفت: حدود ۱۸ طرح جدید در این منطقه شروع شده و اکنون ۱۵۰ بسته پیشنهادی  ویژه هم برای سرمایه‌گذاران آماده است.

علامه ضمن تاکید بر تاثیر فعالیت‌های منطقه ویژه در رفع مشکل بیکاری گفت: یکی از شرط‌های مهم امضای قرارداد با سرمایه گذاران و پیمانکاران اولویت به کارگیری نیرو‌های بومی است.

او گفت:از شهریور سال گذشته تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نیروی بومی مشغول به کار شده اند و در آینده نزدیک این تعداد بیشتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.