نظارت بر روند کشتار دام با جدیت و اهتمام انجام شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نظارت بر روند کشتار دام در کشتارگاه‌های استان باید با هدف تامین سلامت غذای مردم با جدیت و اهتمام انجام شود.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کارشناسان دامپزشکی باید در خصوص سلامت دام قبل از کشتار اقدامات لازم را انجام داده و از ورود هرگونه دام بدون تایید سلامت به چرخه مصرف خودداری کنند.

افلاطونی با بیان اینکه کشتارگاه دشت بره می‌تواند در کشاورزی قراردادی موفق باشد، افزود: کشتارگاه دشت بره به لحاظ انسجام و تجربه سال‌ها کشتار دام سبک و سنگین می‌تواند در کشاورزی قراردادی و تقویت زنجیره تولید تا مصرف موفق باشد.

وی بیان داشت: کشتارگاه می‌تواند با دامداران قرارداد بسته و با تامین نهاده دام‌ها را پیش خرید کند، این زنجیره تا بازاریابی محصولات و فروش آن‌ها میسر است.

کشتارگاه دشت بره واقع در شهرستان بوئین زهرا به مساحت ۱۵ هکتار سال ۸۸ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون با ۱۴۵ نفر نیروی مستقیم و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم روزانه به طور اسمی ۱۵۰ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک را کشتار می‌کند.

همچنین روزانه ۱۵ تن قطعات دامی سبک و سنگین در این کشتارگاه بسته بندی می‌شود؛ با این نکته که خط کشتارگاه این واحد کاملا خودکار بوده و دارای دستگاه کله پاک کن و پاچه پاک کن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار