آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرداری همدان

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان گفت: هدف از اجرای شبکه فیبرنوری، ارتباط سیستماتیک بین ادارات شهرداری، کاهش هزینه‌ها و عدم قطعی در ارتباطات است.

مردانی گفت: با قطعی اتصالات اینترنتی در سیستم‌های شهرداری مواجه بودیم بر این اساس عملیات شبکه فیبرنوری که ارتباط سیستماتیک بین ادارات شهرداری، کاهش هزینه‌ها و عدم قطعی در ارتباطات است را آغاز کردیم.

او گفت: فیبر نوری یکی از ملزومات نوین شهری است، فیبر نوری برمبنای علم ودانش، تکنولوژی علوم جدید اقدامات فناورانه‌ای است که به صورت شبکه‌ای عملیات اجرایی آن در شهرداری آغاز شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان گفت: خدمات فراوان با موضوعات مختلفی در شهرداری همدان انجام می‌شود وبا وجود مشکلات اینترنتی ارتباطات بین مدیران شهری قطع و با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم به همین منظور طی سال‌های قبل تصمیم بر اجرای شبکه اختصاصی فیبرنوری در شهرداری گرفته شد و در در امسال سرمایه‌گذار آن شناسایی و مقدمات اجرایی در شهرداری انجام شده است.

او گفت: کاراجرایی حفاری عملیات فیبرنوری آغاز شده است و با آغاز به کار آن، پایش تصویری، کنترل ترافیک، سامانه‌های نرم افزاری شهرداری تحت این شبکه فعال خواهند بود.

مردانی با بیان اینکه خدمت مردم در شرایط خاص هم تعطیل نمی‌شود می‌گوید: شهرداری همدان اقدام به برگزاری فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار در این خصوص نموده و پس از طی مراحل قانونی و اداری با شرکت فناپ تلکام اقدام به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با الگوی BOLT جهت ایجاد تونل مشترک ٧ کاناله فیبرنوری به طول تقریبی ١٠٠ کیلومتر در فاز اول و توسعه و افزایش تا سقف ۴٠٠ کیلومتر در فاز‌های آتی با طول دوره بازگشت سرمایه حداقل ١۵ ساله نموده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان گفت: ظرفیت ایجاد شده به صورت تونل فیبرنوری مشترک به همراه کابل فیبرنوری موجود در آن قابلیت واگذاری براساس مصوبات صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور را به دیگر متقاضیان میسر میسازد ضمن اینکه ماحصل قرارداد منعقد شده علاوه بر مرتفع‌سازی نیاز مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات ونیز ایجاد حدود ۴٠٠ کابینت پرظرفیت در جهت افزایش ظریب نفوذ اینترنت پرسرعت ثابت به نوعی بستر درآمدی پایدار به صورت درصدی از درآمد ناخالص را برای شهرداری متصور می‌نماید.


او گفت:: دیگر شرکت‌های FCP می‌توانند طبق مصوبات، قوانین و مقررات از این بستر منتفع گردند و ازسویی مخاطره نگهداشت و توسعه زیرساخت را به نحوه مطلوب از بدنه مدیریت شهری در طول زمان سرمایه‌گذاری به صورت بلند مدت مرتفع می‌نماید.

درگذشته ارتباط بین مدیران شهرداری همدان با استفاده از سامانه ECE در بستر اینترنت صورت می‌گرفت که با معایبی نظیر ناامنی، قطعی اینترنت، سرعت پایین و ارسال نامه‌ها به صورت غیرمستقیم از دبیرخانه به دبیرخانه همراه بود.

او گفت: راه‌اندازی سامانه FCF در بستر فیبر نوری، امکان ارسال نامه‌ها به صورت مستقیم در کارتابل اشخاص تعریف شده در سازمان نظام مهندسی و مناطق چهارگانه شهرداری، معاونت شهرسازی و معماری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در بستر امن ارتباطی و عدم نیاز به اینترنت و سرعت قابل ملاحظه فراهم شده است.

او گفت: با توجه به حجم بالای تبادل اطلاعات بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری همدان، لزوم تسریع در پاسخ استعلامات و گزارشات مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی در سامانه جدید "FCF" فراهم شده است.

او گفت: شهرداری در جهت توسعه شبکه فیبرنوری کلانشهر همدان طرح جامعی را به عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی آغاز کرده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان می‌گوید: مهم‌ترین مزیت و ظرفیت استفاده از شبکه فیبرنوری، سرعت انتقال داده (اطلاعات) است، موارد دیگر استفاده از این فناوری در شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری و سیستم‌های کامپیوتری و شبکه اینترنت است.

او گفت: مکان‌یابی تجهیز تمامی نقاط شهر به فیبرنوری از نظر فنی امری بدیهی است که نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد، و هوشمندسازی شهر‌ها و ایجاد شهرالکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.