ریحانی مدیر کل نظارت بر اجرای طرحهای زیر بنایی معاونت عمران، ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد در پاسخ به پیگیریهای «خراسان رضوی» برای گره گشایی ترافیک انتهای بولوار وکیل آباد و وعده احداث تقاطع غیرهمسطح در دوراهی طرقبه شاندیز گفت: در آن منطقه اقداماتی از قبیل تعریض پل پرتوی، اصلاح هندسی از انتهای بولوار وکیل آباد تا پل پرتوی، احداث جاده ساحلی از نمایشگاه تا جاده شاندیز برای کاهش ترافیک در ورودی طرقبه شاندیز و انتهای بولوار وکیل آباد انجام شد، به نحوی که میتوان ادعا کرد ترافیک در انتهای بولوار وکیل آباد برطرف شده است.
او در پاسخ به این سوال که در گذشته طرح احداث تقاطع غیر همسطح در دوراهی طرقبه شاندیز مطرح شده بود، اما اجرایی نشد، آیا اجرای این طرح همچنان به قوت خود باقی است؟ افزود: طراحی این پل در حال انجام است، اتفاقا چند روز گذشته نیز در این باره جلسهای برگزار شد و دوستان گزینههای مختلفی مطرح کردند که به لحاظ سازه به چه نحوی ساخته شود.
مدیر کل نظارت بر اجرای طرحهای زیر بنایی معاونت عمران، ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد با بیان این که احداث پل غیر همسطح در دوراهی طرقبه شاندیز در حال انجام است، ادامه داد: اگر مطالعات آن تکمیل شود اجرای آن آغاز خواهد شد، با توجه به این که محل احداث این پل در مرز بین شهرستانهای مشهد و طرقبه شاندیز قرار گرفته باید به صورت مشارکتی بین دو شهرستان انجام شود.
ریحانی همچنین در پاسخ به این سوال که به هر حال مرز میان مشهد و طرقبه شاندیز تاکنون حل نشده آیا این موضوع میتواند اجرای پروژه را با مشکل مواجه کند؟ بیان کرد: به هر حال باید در این باره توافق صورت بگیرد و پل به صورت مشارکتی ساخته و تامین اعتبار شود، اما با این حال شهرستان مشهد طراحی این پل را انجام میدهد.
ساخت تقاطع غیرهمسطح در یک سال در صورت تامین اعتبار
او تصریح کرد: هم اکنون هزینه ساخت چنین پلهایی ۱۰۰ میلیارد تومان است و اگر تامین اعتبار شود این پل در بازه زمانی ۱۰ ماه تا یک سال ساخته میشود.
مدیر کل نظارت بر اجرای طرحهای زیر بنایی معاونت عمران، ترافیک و حمل و نقل شهرداری مشهد همچنین در پاسخ به این سوال که چه دلایلی باعث شده ساخت این پل به تاخیر بیفتد؟ تاکید کرد: محل احداث این پل در مرز میان دو شهرستان مشهد و طرقبه شاندیز قرار دارد یکی از علتهای تاخیر این موضوع میتواند باشد، به هر حال مشهد در این قضیه پیشقدم شده و طراحی آن را انجام میدهد، اما تامین آن باید به صورت مشارکتی ۵۰ درصد باشد یا این که مسئولان عالی رتبه در این باره تدابیری بیندیشند، اما ما نقشههای ساخت این پل را تا دو ماه آینده آماده میکنیم، اگر این پل احداث شود قطعا گره ترافیکی ورودی طرقبه شاندیز و انتهای بولوار وکیل آباد حل خواهد شد.
پلیس راهور پیگیر تاخیر احداث پل غیر همسطح
علیاکبر غلامی سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی درباره احداث پل غیر همسطح در انتهای بولوار وکیل آباد به «خراسان رضوی» گفت: پلیس با هر اقدامی که برای روان سازی ترافیک موثر باشد موافق است، در انتهای بولوار وکیل آباد و ورودی طرقبه شاندیز با اصلاحات هندسی که انجام شده تقریبا میتوان گفت ترافیک نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است، اما باز هم جای کار دارد.
او احداث پل غیر همسطح در دوراهی طرقبه شاندیز را یکی از ضروریترین اقدامات در کاهش بار ترافیک در انتهای بولوار وکیل آباد بیان میکند و افزود: با احداث این پل بار ترافیکی هم در مسیر شرق و هم غرب برطرف خواهد شد.
سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: پلیس راهور مشهد پیگیر ساخت پل غیر همسطح در دوراهی طرقبه شاندیز است و دوباره این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و نتایج آن را در مصاحبههای بعدی به مردم ارائه میکنیم.