مرکز رشد فناوری ابرکوه، نخستین مرکز رشد شهرستانی کشور

مدیر مرکز رشد فناوری ابرکوه گفت: مرکز رشد فناوری ابرکوه، نخستین مرکز رشد شهرستانی در کشور است و بیش از ۱۵۰ محصول و نرم افزار تولید و به بازار عرضه نموده است.

علی اصغر قیومی مدیر مرکز رشد فناوری ابرکوه گفت: این مرکز نخستین مرکز رشد شهرستانی در کشور است و با میزبانی ۱۲ شرکت و هسته فناور بیش از ۱۵۰ محصول و نرم افزار تولید و به بازار عرضه نموده است و هم اکنون ۴۷ نفر در این مجموعه به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

او با اشاره به موضوع فعالیت مصوب مرکز ابرکوه که کشاورزی با تاکید بر گیاهان کم آب خواه بوده است، افزود: شرکت‌های متنوعی در حوزه کشاورزی در این مرکز مستقر و در سال‌های متمادی به خدمت رسانی در حوزه توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی شهرستان مشغول بوده اند.

قیومی ادامه داد: با این وجود این مرکز میزبان شرکت‌های مختلفی با موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه نویسی و بازی سازی اندرویدی، طراحی و ساخت ابزارآلات کشاورزی، مکانیک و ماشین سازی، محصولات دارویی و آرایشی بهداشتی، مشاوره کسب و کار و سرمایه گذاری، انرژی خورشیدی، تجهیزات آزمایشگاهی بوده است که هر کدام از این شرکت‌ها موفقیت‌های نسبی مختلفی در حوزه‌های کاری گوناگون به نام خود ثبت کرده اند.

مدیر مرکز رشد فناوری ابرکوه گفت: مرکز رشد ابرکوه علاوه بر خدمات به شرکت‌ها و هسته‌های مستقر برای اهداف پارک علم و فناوری یزد، همزمان مسئول پیگیری اقتصاد دانش بنیان شهرستان، دبیر اتاق فکر گیاهان دارویی شهرستان، کانون کارآفرینان مرکز رشد، دبیری پویش به سوی فردا را نیز بر عهده دارد.

قیومی افزود: مرکز ابرکوه برای ترویج فرهنگ نوآوری و خلاقیت در حوزه دانش آموزی نیز فعالیت‌های موثری نظیر برگزاری استارتاپ ویکند دانش آموزی ابرکوه، مشارکت در مسابقات دانش آموزی تابستانه ابرکوه، برگزاری کارگاه آموزشی فرانت اند ویژه دانش آموزان را داشته است.

او حضور بیش از ۱۲۰ شرکت و هسته در مرکز رشد واحد‌های فناور ابرکوه را شاهدی بر موفقیت این مرکز در جذب فارغ التحصیلان جوان و صاحب ایده شهرستان دانست که این مرکز را به کلینیک کارآفرینی شهرستان تبدیل نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.