برنامه جامع مشارکت با صاحبان رسانه‌های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کار‌های دانش بنیان با هدف کمک به کسب‌وکار‌های زودبازده در حوزه دانش‌بنیان در شیراز آغاز به کار کرد.

هدایت اله سلیمی، مدیرعامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در حاشیه بهره برداری از "برنامه برکت" در شیراز گفت: رویکرد اصلی مجموعه پشتیبان، ورود سرمایه‌های خارجی به کشور و مدیریت ظرفیت‌های داخلی است تا با استفاده از بستر بوجود آمده بتوان شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کرده یا کسب و کار‌های نوینی که حداقل یک نیاز اساسی کشور را پوشش دهند تاسیس کرد.

او گفت: برنامه جامع مشارکت با صاحبان رسانه‌های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کار‌های دانش بنیان "موسوم به برنامه برکت" نیز در همین راستا تدوین و عملیاتی شده است.

سلیمی گفت: در کشور ایران ظرفیت‌های عظیم رسانه‌ای از طریق فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون وجود دارد که متاسفانه نسبت به آن هیچ حمایت و توجهی صورت نگرفته است. فعالان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که عمدتا محتوای موثر، کاربردی و علمی را تولید و منتشر می‌کنند، رها شده و بجای دریافت سرویس‌های تشویقی بابت فعالیت‌های مفید، دانش ساز و فرهنگ ساز خود، به صورت مداوم در هراس اند تا مبادا زحمات چندین ساله خود و همکارانشان را یک شبه از دست بدهند. در این بستر سرمایه گذاری‌های مالی و زمانی بزرگی صورت گرفته است و ده‌ها هزار شغل را در خود جای می‌دهد.

او گفت: شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان با عملیاتی شدن "برنامه برکت" تلاش دارد تا در بهبود این روند و استفاده از ظرفیت موجود در فضای مجازی برای تاسیس کسب و کار‌های دانش بنیان و نوآور، سهمی داشته باشد.

سلیمی گفت: در "برنامه برکت"، با پشتیبانی همه جانبه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و با مشارکت صاحبان رسانه‌های بزرگ دیجیتال، کسب و کار‌های دانش محور و زودبازده تولید شده که مالکیت دائم آن در اختیار صاحب رسانه است.

او تشریح کرد: این کسب و کار‌ها که عمدتا الکترونیک هستند با زیر ساخت کامل، تامین مالی، پشتیبانی، نیروی انسانی و واحد انفورماتیک فعال در اختیار صاحبان ظرفیت‌های رسانه‌ای فضای مجازی و فعالان این حوزه قرار گرفته و مالکیت دائم آن بدون هیچ گونه هزینه‌ای به ایشان واگذار می‌شود.

سلیمی گفت: برنامه برکت به گونه‌ای تدوین شده است که صاحبین رسانه‌های دیجیتال و فعالان فضای مجازی، بدون پرداخت هیچگونه هزینه اصلی و جانبی جهت راه اندازی، مالک یک کسب و کار نوآور، پر بازده و دانش بنیان شده و بدون نگرانی از چالش‌های اجرایی، مدیریتی و مالی آن، می‌توانند به فعالیت‌های رسانه‌ای خود بپردازد.

او گفت: تمامی مسئولیت‌های اجرایی، مالی و پشتیبانی کسب و کار‌های تاسیس شده بر عهده شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان است، در برنامه برکت فعالین فضای مجازی به فعالیت علمی، آموزشی و فرهنگی قبلی خود ادامه داده و تنها مسئول معرفی کسب و کار تحت مالیکت خود به کاربران و دنبال کنندگان هستند.

مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در مورد مزایای این طرح گفت: در این برنامه، کسب و کار‌های تاسیس شده علاوه بر پشتیبانی همه جانبه در تمامی سطوح، تامین مالی و فعالیت اصلی تجاری خود، دارای امکانات متنوعی نظیر باشگاه مشتریان اختصاصی و امکان برگزاری انواع کمپین‌ها هستند تا تعاملات صاحبان رسانه‌ها با کاربران خود حفظ شده و افزایش یابد.

او گفت: برنامه جامع مشارکت با صاحبان رسانه‌های بزرگ دیجیتال موسوم به "برکت" در حال حاضر با مشارکت سامانه پرداخت الکترونیک ملّی پِی، سامانه رمز پایه ملّی چِنج و مجموعه فناورانه ملّی تِک عملیاتی شده و بزودی بیش از ۱۳ شرکت تامین زیر ساخت دیگر به آن ملحق خواهند شد.

در این مراسم که با میزبانی شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و حضور اصحاب رسانه و مدیران تاثیر گذار حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور برگزار شد، از خدمت جدید این مجموعه‌ی پیشگام در حوزه نوآوری و کسب و کار، موسوم به "برنامه برکت" رونمایی شد.

شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در ادوار گذشته نیز طرح‌هایی دانش محور و با پتانسیل بالای اشتغال زایی را به بهره برداری رسانده بود. طرح‌هایی نظیر "خیریه‌های کسب و کار ساز" که سالانه بیش از ۱۰ کسب و کار دانش‌بنیان جدید را با رویکرد عام المنفعه و با هدف خلق فرصت‌های شغلی برای افراد توانمند و نخبه روانه بازار کشور می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.