رئیس انجمن پیوند کلیه در خراسان جنوبی گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد دیالیزی در استان به دلیل جوان بودن و نداشتن بیماری زمینه‌ای شرایط پیوند کلیه را دارند.

دهقانی گفت: تعداد زیادی از افراد متقاضی پیوند کلیه در مشهد و تهران ثبت نام کرده اند و هم اکنون ۸ تا ۱۰ نفراز افرادی که در صف پیوند بیرجند هستند، شرایط پیوند صد درصدی را داشته و در حال انجام آزمایش و تکمیل مراحل هستند؛ به خاطر اینکه نمی‌خواهیم زمان طلایی برای پیوند از بین برود از افراد می‌خواهیم تا هم در تیم پیوند مشهد وهم در بیرجند ثبت نام شوند.

او افزود: می‌توان گفت ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد دیالیزی در استان شرایط پیوند کلیه از جمله جوان بودن، نداشتن بیماری زمینه‌ای و شروع تازه دیالیز را دارند.

دهقانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین آزمایشاتی که تنها در تهران انجام می‌شود آزمایش بافت یا اچ ال‌ای هست که صد درصد تشخیص می‌دهد که بافت بدن بیمار چگونه است و چقدر می‌تواند پیوند موفقیت آمیزی داشته باشد؛ هزینه انجام این آزمایش سرسام آور است و مدت زمان اعتبارآن هم شش ماه است و بیمار باید یک میلیون و ۵۰۰ برای مرحله اول آن پرداخت کند.

رئیس انجمن پیوند کلیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال رایزنی با یکی از آزمایشگاه‌های خصوصی بیرجند هستیم تا بتوان این آزمایشات را در استان انجام داد.

او با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تأخیر در راه اندازی بخش پیوند کلیه استان نبود امکان پیوند سایر بافت‌های فرد مرگ مغزی شده است، گفت: ۸ بافت فرد مرگ مغزی شده قابل اهدا است و در بیرجند هم تنها می‌توانیم پیوند قرنیه چشم و کلیه را انجام دهیم و سایر بافت‌ها از دست می‌روند؛ تا زمانی که شرایط ارسال بقیه ارگان‌ها به یزد و مشهد فراهم شود بیماران مرگ مغزی را برای اهدای عضو به مشهد یا یزد می‌فرستیم.

دهقانی اظهار کرد: در حال رایزنی با تیم‌های پیوند یزد و مشهد هستیم تا در صورت پیوند در بیرجند بتوانند سایر بافت‌ها را از بدن جدا و آن‌ها را برای پیوند به مراکز دیگر ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.