میانگین رشد جمعیت در خراسان رضوی به ۱.۸ رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین رشد جمعیت در خراسان رضوی ۱.۸ و در مشهد به ۱.۶ رسیده است که این امر، مسئله نگران کننده ای برای حرکت به سمت سالمندی محسوب می شود.

جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست توجیهی مربیان آموزش‌های هنگام ازدواج که در راستای تحکیم بنیان خانواده برگزار شد، با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت سال‌های سال است که مصوب شده، اما در برنامه اجرایی ۱۰ سال عقب هستیم، گفت: با ادامه روند نامطلوب کاهش جمعیتی نگران کاهش ۴۹ میلیونی جمعیت و رسیدن جمعیت از ۸۰ به ۳۱ میلیون نفر در سال ۱۴۳۵ هستیم.

او افزود: در جلسات ستاد جمعیت بر تشویق ازدواج، فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های طلاق تاکید داریم و معتقدیم که هر چه قدر که روی این موضوعات کار کنیم چند برابر آن سوددهی داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کرونا هنوز تمام نشده و استفاده از ماسک هم هنوز ضروری است، به‌خصوص آنکه در این روز‌ها آنفلوآنزا هم شیوع پیدا کرده و به فرموده امام خمینی (ره) عدم انجام به تکلیف شرعاً اشکال دارد و مقام معظم رهبری هم خودشان رعایت‌کننده این موضوع هستند.

حسینی بیان کرد: با توجه به آمار نوجوانان مبتلا به آنفلوآنزا از تمامی دانش‌آموزان می‌خواهیم در مدرسه و دیگر مکان‌های پر تجمع حتماً از ماسک استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

مربیان آموزش‌های هنگام ازدواج نقش بسزایی در تزریق آرامش در جامعه دارد

حجت‌الاسلام علی رضایی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تحکیم بنیان خانواده از موضوعات بسیار مهم در راستای داشتن جامعه همراه با آرامش است.

او افزود: کاری که مربیان آموزش‌های هنگام ازدواج که در راستای تحکیم بنیان خانواده انجام می‌دهند نقش بسزایی در تزریق آرامش در جامعه دارد و بی‌شک آشنایی پسران و دختران در سنین ازدواج با بالا و پائین‌ها نقش موثری در انتخاب درست و آگاهانه آنان دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دشمن به دنبال تشکیل خانواده‌های سست و شکننده بوده و ما در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری معاونت بهداشت این دانشگاه و همچنین مرکز مهر ماندگار در تلاش هستیم با دادن به‌روزترین آموزش‌ها به فرزندان در سنین ازدواج، گامی موثر در مسیر تحکیم بنیان خانواده برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.