تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای محصو‌ل‌گرا با هدف حفظ کشاورزی گفت: ایران سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند.

صادق توسلی‌زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه منطقه کاشان مهد گردشگری است، گفت: دنیا برای پاسداشت فرهنگ و رسومات خود برنامه دارد و از این رو در سال ۲۰۰۲ برنامه‌ای تحت عنوان نظام میراث مهم جهانی کشاورزی معرفی کرد.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی نیز از این فرصت استفاده کرد، افزود: کاشان به عنوان اولین شهر و برنامه تحت عنوان نظام کشاورزی مبتنی بر قنات ثبت شد و دومین آن انگور ملایر و سومین آن زعفران قائنات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی با همکاری سایر نهاد‌ها در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد‌های محصول‌گرا هستند، ابراز داشت: کاشان در این عرصه نیز پیشتاز است و در حوزه گلاب و عرقیجات گیاهی این منطقه سرآمد سایر نقاط کشور است در حالی که در حوزه‌های دیگر سایر شهر‌ها برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه رویداد‌ها برای حفظ کشاورزی است، گفت: گردشگری کشاورزی و موارد مرتبط با آن برای حفظ کشاورزی است در حالی که ۱۲۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی ما در کشور است و در هشت محصول زراعی جزء ۱۰ کشور نخست دنیا قرار داریم و در ۱۵ محصول باغداری جزء ۱۰ کشور نخست دنیا هستیم.

توسلی‌زاده ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور توسعه گردشگری کشاورزی تصریح کرد: ۱۳۷ مجموعه مجوز گرفتند و با حمایت مسئولان می‌تواند با قدرت و سرعت بیشتری حرکت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.