میزان واگذاری ارز به بخش کشاورزی به برکت دولت سیزدهم افزایش چشمگیر داشت

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: میزان واگذاری ارز به بخش کشاورزی اولین بار برای جبران عقب‌افتادگی‌ها دریک سال گذشته از بخش صنعت پیشی‌گرفت.

علی‌اکبر علیزاده ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود با تمهیدات و نگاه ویژه دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات دولت طی یک یا ۲ سال آینده مشکلات بخش کشاورزی به صورت ریشه‌ای حل شود و امنیت و اقتدار غذایی در کشور بیش از پیش تقویت شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزش افزوده و ارزآوری پسته، بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی همراهی کند تا با انجام روش‌های ترویجی و کشاورزی نوین، میزان میانگین برداشت پسته از باغ‌های دامغان تا ۲ برابر افزایش یابد.

علیزاده تصریح کرد: میانگین برداشت پسته در هر هکتار ۳.۵ تن است، اما این میزان در شهرستان دامغان تا ۱۲ تن نیز افزایش داشته و در یک مورد نیز رکورد ۴۵ تن برداشت در هکتار در شهرستان دامغان ثبت شده است.

نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان روز چهارشنبه با حضور مهمان‌های خارجی، مسوولان ملی و استانی با هدف زمینه‌سازی برای بهبود محصول، کمک به فرآوری، معرفی تولیدات جانبی و ایجاد شور و نشاط در مردم، معرفی دامغان و پسته این شهرستان از روز بیست و هفتم مهرماه آغاز به کار کرده بود.

آیین‌های افتتاح و اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در فرهنگسرای شهید شاهچراغی دامغان برگزار و برنامه‌های جنبی متعددی نیز برای این جشنواره ملی پیش بینی شده است که برپایی بیش از ۲۰ غرفه عرضه محصولات و تولیدات مختلف، از جمله برنامه‌های این جشنواره سه روزه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.