تندباد شدید میاندوآب را درنوردید

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرعت تندباد در شهرستان میاندوآب به ۸۳ کیلومتر بر ساعت (۲۳ متر بر ثانیه) رسید.

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: با ورود امواج ناپایدار به استان آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته وزش باد شدید در بیشتر مناطق جنوب استان ثبت شد.

به گفته وی، در این مدت علاوه بر میاندوآب سرعت تندباد در مهاباد ۷۲ کیلومتر بر ساعت، پیرانشهر ۵۴ کیلومتر بر ساعت و در نقده به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

محمدپور با اشاره به اینکه وزش تندباد در این منطقه که با افزایش ابر و گرد و خاک محلی نیز همراه است تا پایان امروز تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: این وزش تندباد باعث آسیب رساندن به برخی واحد‌های مسکونی و موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از اواخر امشب موج بارشی وارد منطقه ما می‌شود و تا روز یکشنبه هفته آینده بطور متناوب به فعالیت خود به صورت بارش باران ادامه می‌دهد.

وی از شهروندان خواست در این مدت از برپایی چادر در مسیل رودخانه‌ها و آبرا‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و نیرو‌های شهرداری هم برای مقابله با آبگرفتگی معابر آمادگی داشته باشند.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و در همین مدت دمای هوا در مهاباد نیز بین ۹ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.