آقای زبردست گفت:در شش ماهه نخست امسال یک هزار و ۴۶۰ مورد از عملیاتهای آتش نشانی به امداد و نجات مربوط بود و یک هزار و ۱۴۷ مورد نیز برای اطفایحریق بود.
وی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۵۶۸ تماس با مرکز تماس ۱۲۵ آتش نشانی تبریز ثبت شد.
آقای زبردست عنوان کرد: ۴۷ درصد از تماسهای دریافتی آتش نشانی تبریز در ۶ ماهه نخست امسال نامربوط به وظایف محوله آتش نشانی بود که در قالب «تماس پرت» دسته بندی میشود و همچنین پنج درصد از تماسهای دریافتی سازمان ایجاد مزاحمت بوده که باعث اتلاف وقت و انرژی در مجموعه میشود.
وی در خصوص مدت زمان حضور نیروهای عملیات در محل حادثه خاطرنشان کرد: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در آتش نشانی تبریز در حدود چهار دقیقه است.