مدیرکل امور مالیاتی فارس از ابلاغ فرصت یک ماهه برای بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی خبر داد.

حمیدرضا محمد ابراهیمی  مدیرکل امور مالیاتی فارس از ابلاغ فرصت یک ماهه برای بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش در پرونده‌هایی که در هیأت حل اختلاف مالیاتی در دست بررسی قرار دارند، به مدیران کل استان‌ها تفویض شده است.

او با بیان اینکه هدف ریاست سازمان امور مالیاتی کشور از انجام این کار، تسریع در قطعیت پرونده‌های مالیاتی و جلوگیری از طولانی‌شدن فرآیند دادرسی مالیاتی است، افزود: براساس این ابلاغ، در موارد‌ی که مؤدیان مالیاتی با توجه به شرایط ذیل نسبت به انصراف از اعتراض خود اقدام کنند، اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی به میزان ۱۰۰ درصد به مدیران استان‌ها تفویض می‌شود.

این موضوع شامل پرونده‌هایی می‌شود که در هیأت حل اختلاف مالیاتی مطرح شده‌اند و اگر مؤد‌ی اعتراض خود را پس بگیرد و نسبت به پرداخت مالیات اقدام کند، می‌تواند از این بخشودگی بهره‌مند شود.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی فارس، مدت‌زمان استفاده از این شرایط محدود است و بر اساس ابلاغ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مؤدیانی که تا هفدهم مهرماه اعتراض خود را ثبت کرده باشند، چنانچه در هر مرحله از دادرسی، پرداخت و یا ترتیب پرداخت بدهی نسبت به انصراف از اعتراض خود اقدام کنند، می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند.

محمد ابراهیمی تصریح کرد: متقاضیان استفاده از این شرایط حداکثر تا هفدهم آبان‌ماه برای بهره‌مند‌ی از آن فرصت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار