ورود جدی شورای شهر ارومیه به پرونده انهار متروکه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پارلمان شهری به پرونده مفتوح نهر‌های متروکه این شهر متروکه ورود جدی می‌کند.

علی مصطفی زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه پرونده نهر‌های متروکه این شهر در دستگاه قضایی مفتوح است گفت: اعضای شورای شهر نیز به پرونده انهار متروکه ورود جدی می‌کنند.

وی اظهار کردک نزدیک به بیست هکتار از انهار متروکه داخل شهر ارومیه به ارزش تقریبی ۲۰ هزار میلیارد تومان عمدتا از طریق افراد سودجو به املاک شخصی اضافه و تصرف شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه کارایی نهر‌های متروکه در گذشته را آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و هدایت آب‌های سطحی اعلام کرد و افزود: متاسفانه با ساخت و ساز‌های غیر مجاز بر روی انهار متروکه، هدایت آب‌های سطحی دچار مشکل شده و همانطور که شاهد آن هستیم با بارش چند دقیقه باران در برخی مناطق، شاهد آبگرفتگی معابر می‌شویم.

عضو شورای شهر ارومیه اضافه کرد: متاسفانه در یک دوره خاص نسبت به ساخت وساز غیرمجاز بر روی انهار متروکه داخل شهر ارومیه یک بی توجهی معناداری صورت گرفته است.

مصطفی زاده با بیان اینکه بیشتر نهرخواری ها یا ساخت و ساز غیرمجاز بر روی انهار در بالای شهر و در مناطق یک و پنج ارومیه روی داده است، گفت: انهار متروکه داخل شهر متعلق به شهرداری‌هاست که در همین راستا شورای اسلامی شهر ورود جدی به این پرونده می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه ایجاد ساخت و ساز غیر مجاز بر روی انهار، سبب تضییع بیت المال شده است، یادآور شد: به کمک دستگاه قضایی به دنبال احیای این ثروت عظیم برای شهروندان ارومیه هستیم به گونه‌ای که می‌توان بودجه چند ساله شهرداری را از این طریق تامین کرد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه هدایت آب‌های سطحی نیازمند توجه ویژه‌ای است، افزود: بخشی از درآمد حاصی از نهر‌های متروکه در مدیریت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر هزینه خواهد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با قدردانی از نهاد‌های نظارتی و قوه قضاییه در ورود به پرونده نهر‌های متروکه در ارومیه، تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری تا حضول نتیجه در کنار نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.