معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از شرکت ۶۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در چهلمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

نادر اسدی، معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در آیین افتتاحیه چهلمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان استان در ارومیه گفت: ۶۵۰ هزار نفر از دانش آموزان استان آذربایجان غربی در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای حضور دارند، این المپیاد در بیش از ۵ هزار مدرسه استان در طی سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این المپیاد نیز اشاره کرد و افزود: این المپیاد با هدف ایجاد تحرک، نشاط و شادابی، افزایش سواد حرکتی و یادگیری بیشتر و بهتر از طریق حرکت برای دانش آموزان در مدارس استان آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است؛ همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز این برنامه بزرگ ورزشی فراهم شده و امیدواریم شاهد المپیادی پرنشاط همراه با نکات تربیتی و فرهنگی مناسب باشیم.

اسدی افزود: با توجه به ساختار‌های اسکلتی دانش آموزان و پاندمی کرونا و مشکلات گریبان گیر آن‌ها در این ایام و همچنین افزایش وزن دانش آموزان و بیماری‌های غیر واگیر، برنامه ریزی و اجرای این المپیاد یک ضرورت بود که به همت مدیران، معاونین، معلمان درس تربیت‌بدنی و مجموعه نظام تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی با موضوع ورزش و خانواده در طی برگزاری المپیاد ورزشی نیز خبر داد و گفت: جشنواره های عکاسی فعالیت‌ها و المپیاد ورزشی، نقاشی روی دیوار با نصب بنر سفید و یا کاغذ بزرگ، طرح نشاط، طرح رکاب از جمله برنامه‌های فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده برای پیوست فرهنگی این المپیاد است.

اسدی ادامه داد: برگزاری ایستگاه‌های سلامت و تندرستی توسط متخصصان تربیت بدنی و سلامت، آموزش رفتار‌های حرکتی صحیح (نشستن، راه رفتن، خوابیدن، حمل کیف و ...)، سنجش ساختار قامتی و سنجش BMI (شاخص توده بدنی) نیز همزمان با برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در هفته تربیت بدنی، ۷۰ طرح ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.