استاندار قزوین گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی طرح‌هایی را که قابلیت دانش‌بنیان شدن دارند هرچه سریعتر به ستاد مربوطه معرفی کنند.

محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی طرح‌هایی را که قابلیت دانش‌بنیان شدن دارند هرچه سریعتر به ستاد معرفی کنند تا با حمایت دولت سریع‌تر به نتیجه برسند.

اعلایی افزود: در قانون اجازه داده شده است تا بودجه‌های پژوهشی علاوه بر دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یابد که عمده اعتبارات پژوهشی استان باید در این راستا هزینه شود.

وی اضافه کرد: کانون انعکاس مسائل شرکت‌ها و هسته‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری‌ست که پژوهشگران می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

استاندار گفت: هسته‌های فناور هم در مصوبات دیده شوند، چون برخی از هسته‌ها جزو شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت نشده اند.

اعلایی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید رویکرد دانش‌بنیان داشته باشند و باید سند توسعه دانش‌بنیان متناسب با آن تنظیم و تصویب شود.

وی اضافه کرد: در این راستا باید هم‌پوشانی موضوعات کاربردی در نظر گرفته شود، این سند را می‌توان تا پایان آذرماه با پیگیری پارم علم و فناوری از سازمان برنامه و بودجه مطالبه کرد.

احمدی رییس پارک علم و فناوری هم در این نشست گفت: سیاست وزارت علوم برای استفاده حداکثری از زیرساخت‌های دانشگاهی‌ست.

احمدی افزود: پردیس فناوری و نوآوری (دهکده) کشاورزی راه اندازی شده است که حداقل ۲۰ درصد از تعداد کل شرکت‌های دانش بنیان و فناور و ۱۰ درصد فروش آن‌ها از طریق این شرکت‌ها محقق شود.

وی اضافه کرد: پردیس سلامت هم از روز پنجشنبه کلنگ‌زنی شد.

رییس پارک علم و فناوری گفت: مرکز نوآوری کشاورزی دانش آموزی راه اندازی می‌شود که امیدواریم تا دو ماه آینده احداث شود.

احمدی افزود: از چهار ماه پیش رویداد تانا در استان برگزار شده است که نیاز‌های فناورانه استان را پوشش می‌دهد و روز ۱۱ آبان هم نمایشگاه آن برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای جذب اعتبار استانی بند ۲ ماده ۳۴ بودجه ۱۴۰۱ هزینه اعتبار با ۴۰درصد در قالب اعطای تسهیلات وام به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، ۳۰درصد برای تامین هزینه اجرای پروژه‌های دانش بنیان و ۳۰ درصد جهت تامین هزینه ایجاد زیرساخت فناوری تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار