سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان نسبت به هفته گذشته در شرایط بدتری قرار گرفت که هرچند این موضوع قابل پیش بینی بود.

پژمان عقدک گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه گیری بیماری کووید-۱۹ شهرستان نایین در شرق استان اصفهان در وضعیت بسیار پر خطر و ۲ شهرستان نطنز و دهاقان در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار گرفت.

او با بیان اینکه رنگ بندی کرونایی شهر‌ها تابع قوانین مشخصی است، اظهار داشت: زمانی‌که تعداد افراد بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از عددی بالاتر یا پایین‌تر می‌رود تغییر رنگ اتفاق می‌افتد و این هفته تغییر رنگ را در بین برخی از شهرستان‌ها داشتیم.

عقدک اضافه کرد: رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان نسبت به هفته گذشته در شرایط بدتری قرار گرفت هرچند این موضوع قابل پیش بینی بود و اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود هفته آینده ممکن است شرایط بدتری هم داشته باشیم.

او به افزایش آمار بستری بیماران کرونایی و بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در یک هفته اخیر اشاره و اضافه کرد: شمار بیماران بستری شده به حدود ۲۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در ۲ روز اخیر به‌دلیل اختلالات در سامانه ها، آمار روزانه کرونا دریافت نشده است، گفت: هنوز آمار دقیق ابتلا به آنفلوآنزا در استان استخراج نشده و مقرر است مرکز بهداشت در این زمینه نمونه گیری کند.

عقدک تصریح کرد: شواهد کلینیکی نشان می‌دهد که ابتلا به آنفلوآنزا در حد کرونا و حتی بیشتر از آن افزایش یافته است و با توجه به سردتر شدن هوا، احتمال افزایش شیوع و بروز آن در هفته آینده بیشتر است.

او با بیان اینکه بیماری‌های تنفسی از طریق هوا انتقال می‌یابد، تاکید کرد: تنها راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه هوا در محیط‌های جمعی و دریافت واکسن کرونا و آنفلوآنزاست.

عقدک در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تدابیر ویژه‌ای را با توجه به افزایش آمار کرونا و آنفلوآنزا در پیش گرفته است، گفت: تدابیر موجود همان فرایندی است که ۲ سال گذشته برای مقابله با کرونا در پیش گرفته شد و با توجه به اینکه بهترین شیوه نامه‌ها را داشتیم، مهمترین کار، عمل کردن به این شیوه نامه هاست.

او با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته و به ۲۰ تا ۳۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: با این شرایط می‌توان انتظار داشت که شیوع و بروز بیماری‌های تنفسی افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تعداد زیاد مراکز ارائه دهنده خدمات واکسن کرونا، اضافه کرد: درحال حاضر مردم نسبت به کرونا بی تفاوت شدند، اما اگر آمار مرگ و میر مجددا افزایش یابد، آنگاه برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند.

او با بیان اینکه هنوز برای دریافت واکسن آنفلوآنزا نیز فرصت هست، تاکید کرد: سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و کودکان زیر پنج سال برای دریافت این واکسن اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار کرونا که توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منتشر شده و مربوط به ۲۷ مهر امسال است، ۱۹۴ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.