نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از مشکل دفن زباله در شهرستان‌های غرب استان خبر داد.

حسین محمدصالحی گفت: نزدیک به ۱۵ سال است که چند شهرستان غرب استان اصفهان به دنبال احداث مرکز بازیافت زباله هستند، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

او می‌گوید: غرب استان، جزو مناطق آبخیز زاینده رود است و معمولا ییلاقی، پر مرتع و سرسبز است و متاسفانه مکانی برای احداث این مرکز بخاطر مشکلات زیست محیطی وجود ندارد.

او ادامه داد: سازمان محیط زیست برای دفن زباله‌های روستا‌ها نیز مجوز نمیدهد و این باعث مشکلات زیست محیطی خواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگروهی برای این کار تاسیس شده و این کارگروه در تلاش برای راه حل‌های حل این مشکل است و متاسفانه هیچ برنامه کامل و قابل انجامی در این برنامه وجود ندارد.

محمدصالحی معتقد است: شهرداری‌ها تسهیلاتی برای دفن و بازیافت کردن این زباله‌ها پرداخت کنند که در آینده‌ای نزدیک شهرداری‌ها توانایی این کار را نخواهند داشت.

او در پایان گفت: متاسفانه حتی برای فروش کمپوست‌ها و یا شیرابه‌های حاصل از زباله‌ها هم فکری نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
در صورتیکه شهرستانهای استان همسایه با شتاب به سمت خروج از دفع سنتی فاضلابها و نوین سازی سیستمهای دفع فاضلاب و مدیریت پسماندها هستند که شهرستانهای غربی اصفهان از یک سیستم جمع اوری و تصفیه و یک تفکیک پسماند و دستگاههای پسماند سوز نوین و... بی بهره اند این نه تنها به ضرر مردمان غرب استان که به مردم مرکز نشین و شهرهای پایین دست هم زیان میرساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
یقینا این شیرابه ها و این زباله ها بر سلامت مردم پایین دست تاثیر گذار است و همه مسولان استان باید به فکر ایجاد ایستگاههای تصفیه فاضلاب و جدایازی پسماندها پر همه شهرستانهای استان مخصوصا شهرستانهای غربی باشند و مسولان استان و کشور و نمایندگان در این مورد که با سلامت مردم اصفهان مستقیما تاثیرگذار است وارد عمل شوند