مدیرکل اداره منابع طبیعی استان سمنان:

مقابله با شپشک تاغ اراضی بیابانی استان سمنان نیازمند اعتبار است

مرادی حقیقی با بیان اینکه برنامه‌های مقابله با بیابان زایی به‌طور جدی پیگیری می‌شود گفت: مقابله با شپشک تاغ اراضی بیابانی استان سمنان نیازمند اعتبار است.

جعفر مرادی حقیقی در جلسه مقابله با بیابان زایی  ضمن بیان اینکه برنامه‌های مقابله با بیابان‌زایی به‌طور جدی در استان پیگیری می‌شود، ابراز داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی، اصلاح مراتع با روش‌های قرق و کپه کاری، توسعه فضای سبز و اقدامات آموزش و ترویجی، اجرای عملیات بذرپاشی و کنترل هرز آب در عرصه‌های بیابانی و مبارزه با آفات بخش مهمی از این اقدامات را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای اقدامات فوق به صورت سالانه برای همه شهرستان‌های استان در دستور کار است، افزود: به عنوان در مناطق مستعد گرمسار گیاهان دارویی بومی در مراتع این شهرستان کاشته و به جوامع بومی و محلی نیز دانش و آگاهی لازم داده شده است.

لزوم تداوم کاشت تاغزار‌ها در مناطق بیابانی

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه هفت هزار و هفتصد میلیون ریال اعتبار استانی برای اجرای پروژه‌های حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی به گرمسار اختصاص داده شد، ابراز داشت: قطعاً تزریق این اعتبارات به حوزه هر شهرستان می‌تواند به توسعه منابع طبیعی کمک کند.

مرادی حقیقی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های پیش رو در حوزه منابع طبیعی وجود آفت‌ها و بیماری‌ها در حوزه بیابان و کمبود نیروی انسانی و قاچاق برای حفاظت از تاغزار‌ها است، تصریح کرد: مقابله با شپشک تاغ اراضی بیابانی و جبران نیروی انسانی در استان سمنان نیازمند اعتبار است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سرخه با مشکلی به نام کاهش پوشش گیاهی مراتع به دلیل وزش باد‌های شدید و کاهش بارندگی مواجه هستیم، افزود: سالانه هزاران متر به اراضی بیابانی این منطقه از استان به دلیل خشک شدن و یا قاچاق تاغ‌ها اضافه می‌شود که باید با کاشت تاغ‌زار‌ها از این روند پیشگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.