خیر پول تمام تجهیزات را برای بیمارستان سرطان در جنوب تامین کرده و دولت باید آن را تبدیل به ارز کند، ولی ۶ سال است که این کار ناتمام مانده است.

مرکز درمانی تخصصی زنده یاد خیر حاج محمد علی صالح پور که از سال ۱۳۹۳ با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در ۲ مرحله ساخت آن آغاز شد اکنون در انتظار تجهیزات است.

صالح پور خیری که اکنون در قید حیات نیست ساخت این مرکز درمانی را به منظور تشخیص و درمان سرطان در لارستان و جنوب فارس آغاز کرد.

قائدی نماینده خیر گفت‌: ساخت این بیمارستان با مجوز و به سفارش وزارت بهداشت و مجمع خیرین تامین سلامت کشور بوده، ولی با وجود اینکه وزارت بهداشت قول داد فاز اول آن را تجهیز کند، اما بیمارستان تجهیز نشده است.

او افزود: فاز اول این بیمارستان سال ۹۵ تکمیل و توسط خیر تجهیز شد و عملیات اجرایی فاز دوم هم آغاز شد، ولی با توجه به این که فعالیت فاز اول منوط به تکمیل و تجهیز فاز دوم این بیمارستان بود، نیاز به خرید و نصب تجهیزات داشتیم که وزارت بهداشت همکاری نکرد.

قائدی با بیان این برخی تجهیزات باید ابتدا خریداری و نصب می‌شدند سپس ساختمان احداث می‌شد، گفت: از آنجا که عمده تجهیزات را باید از خارج وارد می‌کردیم نیاز به ارز داشتیم، ولی تامین ارز نشد.

نماینده خیر گفت: خیر پول تمام تجهیزات را تامین کرده که دولت باید آن را تبدیل به ارز کند تا بتوانیم دستگاه‌ها را خریداری و وارد و نصب کنیم تا فاز دوم این مرکز درمانی تکمیل شود، ولی شش سال است این کار را ناتمام مانده است.

لارستان در فاصله ۳۷۵ کیلومتری شیراز مرکز فارس قرار دارد و بیماران این منطقه مجبور هستند برای مداوا این مسیر طولانی را تا شیراز طی کنند.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
دیشبم اخبار استان نشون داد میگفت ب علت کم بود اعتبار