پس از فوت مرحومه مهسا امینی، تعدادی از کشورها به اَشکال مختلف به حمایت از زنان ایرانی پرداختند. یکی از این کشورها، فرانسه بود.

«آنه هیدالگو» شهردار پاریس پانزدهم مهرماه در تجمعی ضدایرانی که در این شهر برگزار شده بود، بخشی از موهای خود را در حمایت از «مهسا امینی» قیچی کرد.

او پس از انجام این کار، با صدای بلند فریاد زد که فرانسه همواره از صدای زنان ایرانی حمایت می‌کند و در کنار آنهایی که برای حقوق‌شان و برای آزادی می‌جنگند، می‌ایستد.

علاوه بر این، خانم شهردار در آن هیاهوی حامیان اجاره‌ای حقوق زنان در ایران گفت پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام «مهسا امینی» را در پاریس مطرح کرده تا نام این بانوی ایرانی برای همیشه در یادها ماندگار شود.

به ۸ مارس ۲۰۲۰ می‌رویم. هزاران نفر از زنان فرانسوی در پاریس به مناسبت روز جهانی زن به خیابان آمده‌اند. طبق آنچیزی که خودِ رسانه‌های فرانسوی نوشته‌اند، پلیس فرانسه ابتدا به بهانه شعارها و طولانی شدن زمان راهپیمایی شروع به دشنام دادن به زنان می‌کند و سپس با خشونتِ هر چه تمام، آنها را با مشت و لگد و باتوم کتک می‌زند و هر زنی که در برابرشان مقاومت کند را از موی سر می‌گیرد و برروی زمین می‌کشد.

نمونه‌ای از برخورد پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان زن در ۸ مارس ۲۰۲۰ 

خشونت پلیس در این مراسم به حدی می‌رسد که تصاویر و ویدئوهای زنانی که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، با هشتگ‌های #8Mars (۸ مارس) و #JourneeDesDroitsDesFemmes (روز حقوق زنان) سرتاسر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را پر می‌کند. یک خانم فرانسوی هم به زبان انگلیسی در زیرِ خبر حمله پلیس به تظاهرکنندگان زن کامنت می‌گذارد که دولت فرانسه تجمع بیش از دو نفر را "تهدید" تلقی می‌کند و با زبان کنایه، از این ابراز نگرانی می‌کند که روزی تجمع یک نفری (!) هم در فرانسه "غیرقانونی" اعلام شود. او همچنین می‌گوید پلیسی که به کودکان، آتش‌نشانان، جلیقه‌زردها، وکلا، معترضان به تغییرات اقلیمی و ... حمله می‌کند، چرا به زنان حمله نکند؟!

فرانسه؛ آنچه هست و آنچه می‌نماید

اما همین خانم «آنه هیدالگو» که امروز خود را حامی حقوق زنان ایرانی معرفی می‌کند، بزرگترین واکنشی که در آن زمان از خود نشان می‌دهد این است که رفتار پلیس را "غیرقابل قبول" می‌خواند و می‌گوید این حجم از خشونت برای او "قابل درک" نیست!

حتی وزیر «برابری جنسیتی» فرانسه که ابتدا گفته بود از دیدن تصاویر زنانی که با مو برروی زمین کشیده می‌شدند شوکه شده، ساعاتی بعد در گفتگو با رسانه‌ها تقصیر را به گردن زنانِ راهپیمایی‌کننده انداخته و برای توجیه خشونت پلیس مدعی می‌شود که راهپیمایان از مسیری که دولت برای آنها مشخص کرده بود، فراتر رفته‌اند!

البته، خشونت جنسی و فیزیکی علیه زنان فرانسوی یک داستان تکراری است. کافی است سه کلمه "خشونت" (violence)، "زن" (woman) و "فرانسه" (France) را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید تا با انبوهی از اخبار و گزارش‌هایی مواجه شوید که فقط برای خواندن سرتیتر آنها به ساعت‌ها زمان نیاز است.

نکته جالب آنکه، خشونت و تضییع حقوق زنان در فرانسه نه سیاستمدار می‌شناسد و نه شهروند عادی. در مه ۲۰۱۶ بود که هفده وزیر زن سابق فرانسه از جمله «کریستین لاگارد» - رئیس وقت صندوق بین‌المللی پول - با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که دیگر در برابر "آزار جنسی زنان" در عرصه سیاست سکوت نخواهند کرد.

در بیانیه آنها آمده بود: وضعیت اخلاق در ساختار قدرت در فرانسه به حدی تاسف‌بار است که زنان پس از ورود به این عرصه یا باید تن به خواسته‌های غیراخلاقی مردان دهند یا اینکه در برابر این "فرهنگ نهادینه‌شده" دست به مبارزه بزنند.

آزار جنسی زنان عادی در کوچه و بازار و وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو نیز از چنان شیوعی برخوردار است که یک گروه حامی حقوق زنان در فرانسه در سال ۲۰۱۸ همزمان با روز جهانی زن اقدام به نصب پوسترهایی در ایستگاه‌های متروی پاریس کرد که در آن مردان به شکل حیواناتی وحشی نشان داده شده بودند. برروی این پوسترها نوشته شده بود: «چه قربانی باشید و چه شاهد، آزار و اذیت جنسی را گزارش کنید.»

فرانسه؛ آنچه هست و آنچه می‌نماید

فرانسه؛ آنچه هست و آنچه می‌نماید

در خشونت خانگی علیه زنان نیز فرانسه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همین سال گذشته بود که وزیر برابری جنسیتی فرانسه در اعتراض به افزایش خشونت علیه زنان در این کشور به یورونیوز گفت که خشونت خانگی جسم و رویای زنان ما را نابود می‌کند.        

حال با چنین کارنامه درخشانی در احترام به حقوق زنان، فرانسه امروز حامی حقوق زنان ایرانی شده است و مقامات آن -در حالیکه تظاهرات مسالمت‌آمیز زنان سرزمین خود را در روز جهانی زن (!) به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌کنند- خود را حامی آزادی و حقوق زنان ایران معرفی می‌کنند.

رهبر انقلاب هجدهم مهرماه در دیدار اعضای کنگره شهدای ورزشکار فرمودند: "هر جا منافع غربی‌ها اقتضاء کند به‌راحتی از خطوط قرمز خود عبور می‌کنند."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
این تصویر گوسفندی را نشان می دهد که در حال زدن پشم هایش است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
این تصاویر به ظاهر زیبایی که غرب برای ما نشان میدهد از آزادی زن در اصل آزادی در استفاده ابزاری و جنسی از زن است نه حفظ کرامت زن
ای زن ایرانی خوب ببین و دقت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
سایتی که گزینشی کامنت مخاطب رو درج میکنه به درد لای جرز هم نمی خوره
لای جرز
من در کامنتم هیچ بی احترامی نکردم ولی چون مخالف سیاست آقایون نظر دادم درج نمی کنید
هر کسی مخالف شما باشه بهش برچسب جاسوس و جیره خور غرب و وطن فروش و غرب پرست میزنید
خدا هدایتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
شما اقتصاد کشور رو درست کنین مردم در رفاه باشن زباله گردی نکنن و... من خودم به عنوان یک مرد قول میدم چادر سرم کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
شمارابخداوبه‌هرچه.ایمان‌داریدودوست‌داریدقسمتان‌می‌دهیم‌این‌تصویروامثال‌ان‌که‌خیلی‌زیاداست‌به‌دفعات‌ووقتهای‌مناسب‌پخش‌کنیدتاجوانان‌وفرزندان‌ایران‌زمین‌وحتی‌سایرین‌بداننددرکشورهای‌مثلاپیشرفته‌چه‌خبراست‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
ایران همیشه مظلومه. ایت تصاویر و ویدئو ها رو پخش کنید تا همه ببینند شما ها هم بازی رسانه راه بیاندازید اظهار نظر بدید بر علیه اونا حرف بزنید. پلیس ایران شرافتمندانه ترین پلیس دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
به هرحال اونا باغ دارن،باید میوه هاشو یکی بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
الان کجا هستند اونهایی که خودشون رو برای مهسا امینی پاره پاره می کردند؟؟؟ چرا برای این خانم ها حرفی نمی زنند؟؟؟
یادم نبود که اینها بهانه بود براشون. یادم نبود که اونها ایران و ایرانی رو نمی خواهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
خاک تو سرتون با اون آزادی تون
شما جزیره لختی ها رو جمع کنید انسان های اولیه با این که چیزی نداشتن اما از شما ها با شرف تر بودند حداقل به برگ درختی ُ یا چیزی به خودشون می بستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
چه حقارتی از این بالاتر که چنین انسان هایی، نام آدم رو بر زبان بیاورند چه برسه که آن را روی یک تابلو هم ثبت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
منظور فرانسه از آزادی برهنگی است همین دولت فرانسه وقتی به حجاب زنان مسلمان در فرانسه میرسه شعارهای ازادی رو فراموش میکنه و حجب ممنوع میشه

دولتهای دروغگو و عوام فریب
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۵۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اما یادمون نره که فرانسه میزبان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بوده و با یک هواپیمای ایرفرانس ایشان را تا ایران بدرقه و مشایعت فرمودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اگه اینایی که میگید درسته پس چرا اونایی که مهاجرت کردن دیگه برنمیگردن
مگه نمیگید ما بهتر از اونا هستیم پس باید مهاجرت ما معکوس بشه
این خبرای دروغی دیگه برا مردم رنگی نداره
دهه ی 80 و 90 رو نمی‌تونید گول بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
شما هم برو. چرا نمی روی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
شما به همین تاریخ دوماهه اخیر انگلیس نگاه کنید باید کاملا متوجه تحت فشار بودن سیستم کشور خودمون بشید. ملکه انگلیس هفتاد سال حکومت میکنه و بوضوح به تشریفات و مسخره بازی های لاکچری مثل عروسی آنچنانی گرفتن برای نوه چندمش و ریخت و پاش مشغول هست، صدای هیچکس در نمیاد! هیچکس نمیگه چرا این خانواده اینجوری هستن! آخر سر هم بدون هیچ منطقی و مثل سالهای قرون وسطی، پسرش میاد بدون انتخابات و بدون توجه به سابقه و تحصیلات، جانشینش میشه و باز هیچکس صداش در نمیاد! حالا کافیه فرزند یه مسئول رده پنجمی این کشور تو کشور ترکیه یه پوشک برا بچه اش بخره! صدای همه در میاد که چرا فرزند مسولان ایران دارای تو ترکیه عیش و نوش میکنن! جالبه که نخست وزیر انگلیس سه ماه میاد روی کار و بعد استعفا میده و آب از آب تکون نمیخوره! سیستم به طور کامل شخم میخوره و صدای هیچکس در نمیاد! اما در ایران، تا کارگران یه کارخونه تو یه شهر ده هزار نفری برا گرفتن حقوق یه تجمع برگزار میکنن، سریع تیتر یک خبرگزاری های خائن در دنیا میشه و صدای اعتراض مردم در تمام شهرهای کشور در میاد! جهان سومی بودن همش به شرایط اقتصادی و پول و سفر و اینها نیست، این رفتارهایی که ما داریم هم نشانه جهان سومی بودن ماست که باید روشون کار کنیم! باید به اعتماد ملی برسیم، رسانه های ملی باید اعتماد مردم رو جلب کنن، و همزمان مردم باید پی به دشمنی و شرخواهی رسانه های جیره خور اونور آبی ببرن و راهشون رو از هر مسیری که این افراد خائن وطن فروش تعیین میکنن جدا کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
کشوری که با منافقان دست دوستی داده باید هم از اغتشاشات در ایران دفاع کنه. فعلا دارن حسابی می‌سوزند. یکی نیست به اینا بگه این آتش حرص خوردنتون رو بذارید برای زمستونتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
یکم به فکر مردم باشید درد مردم رو بگید مردم از گرسنگی دارن میمیرن تو دولت مردمی ما چکار به فرانسه داریم اگه مردم تو رفاه باشن مگه مرض دارن بیان تو خیابون واعتراض کنن اینم نشر نده باشگاه خبرنگاران یعنی رسانه مردمی وملی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
دیگه وقتشه فرانسه بره زیر گل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
علتش این که اون ها می تونن اظهار نظر کنند ولی دولت ما همیشه در مورد خشونت کشورهای مثل فرانسه نظر نداده وقتی فرانسه احترام متقابل رعایت نمی کند باید وزارت خارجه ما هم همیشه در مورد امور داخلی فرانسه نظر بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
57 درصد فرانسه نامشروعند تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
تا وقتی زنان اینطوری دست و دلباز خودشون را به مردان نشان میدن خوار و ذلیل خواهند بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
امروز رفته بودم بانک. خانمی رو دیدم که واقعاً آدم خجالت می کشید بهش نگاه کنه. آخه برهنگی تا این حد که لباس زیزش هم معلوم باشه؟؟؟!!!
چرا با اینها که شخصیت همه رو زیر سوال می برند برخود نمی شه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
فرانسه :
جنایتکاری که یک میلیون الجزایری را به شهادت رساند
فرانسه جنایتکاری که هزاران نفر الجزایری و دیگر کشورهای آفریقایی را تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داد که یک نمونه آن شوک الکتریکی و سوزاندن بوده.
فرانسه جنایتکاری که تکنولوژی و کلاهک اتمی در اختیار رژیم خبیث اسرائیل قرار داد.
فرانسه در هشت سال جنگ صدام علیه ایران با تمام امکانات از صدام حمایت کرد و در خون جوانان ایران و ویرانی‌های جنگ شریک است.
فرانسه عامل فروش خونهای آلوده به ویروس ایدز به ایران.
فرانسه عامل زیانهای چند صد میلیون دلاری در تحریم‌ها.
خباثت و دشمنی فرانسه با ایران اگر بیشتر از آمریکا نباشد کمتر نیست. البته توان و قدرت بروزش را ندارد. در تمام دنیا کشوری به منفوری اسرائیل و فرانسه و انگل ستان سراغ نداریم.
وارد کردن دوباره شر‌کتهای فرانسوی و خودروهای فرانسوی به ایران خیانت و بی غیرتی است و مردم غیور اجازه نخواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۳:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
غرب وحشی
تاریخ دروغ نمی گوید
جرم و جنایت، قتل و غارت و تجاوز به سایر کشورها، به خصوص کشورهای آفریقا و آسیا
داخل این دسته از کشورهای به اصطلاح متمدن
تجاوز پدر به دختر
تجاوز پسر به مادر
تجاوز پسر به خواهر
و دروغ های شاخدار
تنها گوشه ای از تاریخ این کشورهاست
غرب وحشی، تنها با غول رسانه های تحت سلطه، فقط رنگش را عوض کردند
France
علی کریمی
۱۲:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
غربی ها دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
لعنت به مزدوران و منافقین و دشمنان که به بهانه آزادی و حمایت از حقوق انسان ها فتنه ایجاد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اظهار نظر طالبان و زنان افغان در مورد مرگ این دختراز همه مضحکتره: کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۴۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
سلام کلیپ،ویدیو،مستند،شما هم پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
آخه فیلم و مستندات ما دروغه،برا چی بزاریم.....؟؟؟؟
معجزه برای هرکسی اتفاق نمیفته،میدونی چرا؟؟؟
چون اولش میگه اگر ماهم دیده بودیم باور میکردیم و ایمان میاوردیم،ولی وقتی میبین یم،باور نمیکنیم،پس خدا وقت ش رو صرف تفکرات بیهوده نمیکنه.....معجزه رو تو قلب و چشم کسی که میدونه باور داره نمایان میکنه......
نمونه اش تفکرات یه عده‌ای هست که همه رسانه های داخلی با تمام ظرفیت هاشون فیلم و مستندات شون دروغه ولی همه اون ور آبی ها درسته!!!!!!!!ودر راه خدا تلاش میکنن تا حقایق رو به اینا نشون بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
بنظر شما ژورنالیستها کمی دیر از این واقعیت غرب پرده بر نداشتی ؟ و فقط وقتی حرف از حرکات تند آنها می زنید که در مملکت مشکلاتی وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اینکارها فقط بخاطر رد گم کردن افکار عمومی فزانسه از زمستان سرد ونبود سوخت برای گرماست و میخواهند با این کار از ایران امتیاز بکنن و از بیچاره گی زمستان فرار کنند کور خودند ما یک قطره نفت به اروپا نمیدهیم تا مگر اعلام کنند که غلط کردیم و از آمریکا و اسرائیل تبعیت نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
نباید به ترکیه منافق و دلال هم نفت و گاز داد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
قابل توجه افراد ی که کشورهای غربی را مهد تمدن و آزادی می دانند باید خدا را سپاس گزا ر باشیم که در ایران زندگی می کنیم البته مسوولین هم باید قدر مردم را بفهمند و مشکلات را برطرف کنند، هیچ کجا ی دنیا مثل ایران عزیز ومردم نجیب ماننمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
حداقل یکنفر مقام مسئول به رفتار پلیس فرانسه اعتراض کرده ولی درایران همه مسئولان از رفتار پلیس حمایت کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
انگار بقیه مطلبو نخوندی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
من که به رفتار پلیس اعتراض دارم چقدر مماشات/چقدر خوش برخوردی؟ بسه دیگه حالا وقت تنبیه و مجازاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
کلا عادت به ماستمالی دارید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
فقط بلدید غر بزنید
Iran (Islamic Republic of)
لی لا
۲۳:۱۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
بهتر از شماست که عادت به دروغگویی و هوچی گری و مغلطه دارید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
سوال از همه مسولین:
آیا وقت آن نرسیده است که سکان « جهاد رسانه ای» دنیا را در دست بگیریم و طومار غرب را در هم بپیچیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
خخ در رفته اون سر دنیا بعد شعار میده!!مردی بیا اینور بجنگ!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
آقایون برای هوس خودشون وارد عمل شدن، یه عده دختران ساده هم گول این جوسازی ها می خورند. قانونی منصفانه تر از اسلام برای حقوق انسان وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
با سلام

نکته جالب اینجاست که چقدر راحت از رفتار پلیس فیلم گرفته میشود و به راحتی در دسترس شما برای پخش قرار میگیرد. ما هم اینگونه هستیم؟

وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
پلیس گوشی موبایل را از مردم نمیگیره ولی اگر دقت کنی جوری دور قربانی حلقه میزنن که مانع فیلم گرفتن بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مگه تو ایران نمیشه؟بگیری کسی کارت داره؟
Iran (Islamic Republic of)
نورا
۲۳:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
بله اینگونه هستیم طبق مستندات و آنچه در فضای رسانه میبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
اگر در ایران هم فقط فیلم گرفته شود و در وظیفه پلیس دخالت نشود و یا با فتوشاپ و تقطیع در رسانه های معاند موجب تحریک آشوبگران نشود و یا سایر مقامات کشور های معاند دخالت نکنند و پول و آموزش آشوبگران را ندهند؛ چرا که نه ؟ در عین حال شاید برای شما دیدن فیلم آتش زدن و سر بریدن و جنازه آرامش بخش باشد اما اکثر مردم چنان جنگ طلب و خونخوار نیستند ، متاسفانه امروزه معاندان ایران بر روی کودکانی ثرمایه گذاری می کنند که شب و روز در بازی های مجازی مشغول بازی های خونریزی هستند و نه تنها مغز کودکانمان را پر از آشغال بی هویتی و ضد هنجار ها کرده اند بلکه اساسا قدرت تفکر را از آنان سلب کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
پس این همه فیلم که از ایران در شبکه های خارجی پخش می شود چگونه است؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۴۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
کاش جوانان که از غرب نابخردانه حمایت میکنند مجبور میشدند تا چند سالی در غرب وحشی زندگی کنند
اونوقت مفهوم دروغ رسانه متوجه می‌شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
وقتی نخبگان شریفی قدر ازادی را نمی دانند از قمه بدستان خیابانی چه انتطاری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مگر نخبه بودن دلیل بر خوب بودن هست در همه جای دنیا مخالف و موافق هست و این درک از اوضاع و احوال جامعه به هوش اونها مرتبط نیست ممکنه طرف ریاضیدان و یا پرفسور یه رشته باشه ولی در اقتصاد و سیاست ضعیف باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
نتیجه اینکه اونها نخبه نیستن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
خیلی دلت می خواهد مفتی بری غرب ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
همین هایی که لیدر اغتشاشات هستند پولداران حرام خوری هستند که چند صباحی رفتند غرب و حالا برای منویات خود کودکان مردم ندار را تحریک می کنند تا فرهنگ آزادی جنسی غرب را در ایران اجرایی کنند و البته موجبات تجزیه ایران و نابودی فرهنگ چند هزار ساله و دیانت 1400 ساله و اخلاقیات را فراهم کنند تا با حراج ایران عزیز ، خوراک مفت خود و تخم و ترکه خود را برای مدتی هرچند اندک از بیگانگان گدایی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مرغ پخته توی قابلمه هم میدونند اینها فقط دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مرغ پخته توی قابلمه هم میدونند غربیهای انگل فقط دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
دربیشترکشورهانسبت به مردم چه زن چه مردضلم میشوداماهمه کشورهادریک مسئله باهم توافق دارندکه به کشورایران به بهانه های مختلف حمله کنندومردم ایران هم اصلا برایشان اهمیتی ندارندازخداخواسته اندنسل شان روی زمین نباشدچراکه این مردم ایرانندکه سالها درمقابل زورگوییهای انهامقاومت کرده اندواین کاربرایشان سنگین وغیرباوراست انشااله باظهورحضرت مهدی عدالت به دنیامی اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اصل زن زندگی ازادی همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
هیچ‌وقت فکر نکردم کشورهای دیگه به فکر من در ایران باشن
اما متاسفانه باور ندارم مسئولین کشور هم به فکر من باشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
۸۰ میلیون من وجود داره،خودخواه نباش،تو یه خانواده هم نمیشه گفت میشه به فکر همه نفرات بود،پس خودت به فکر خودت باش،و اطرافت رو تربیت کن تا همین کار رو بکنن.....
با خود سازی ۸۰ میلیون،دیگه هیچ مشکل غیر قابل حلی باقی نمیمونه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
درود بر شهردار فرانسوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
ارزوی هر ایرانی که بره فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۱۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
برو برای ظرف شستن در رستوران های فرنسا....یا گارسون شدن در هتل ها ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
شاید بشه برای تفریح مد نظر باشه ولی آرزوی هر ایرانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
چقدر دلم میخواد فحش خواهر ومادر به این سیاسیون غربی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
فرانسه کشور متمدنیه ،لطفا سیاه نمایی نکنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اگر تمدن به لخت گردی و نانجیبیه که خر و گا و قاطر و سگ هم اخر تمدن حساب میشوند ،شما هم عضو همین باغ (وحش) هستی ،
هنوز معنی کلمهمدن را نمیدانی به همان عر عرت بسنده کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اگر حرف تمدن کشورت ید طولایی داره ولی متاسفانه شاهان بزدل و خائنین طی سالها این کشور تجزیه و به فنا دادند شما فقط درزمینه مذهب در تاریخ فرانسه جستجو کنید ببینید چه تمدنی
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۳:۱۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
کوچولو تو از تاریخ بویی نبردی حتی مطمئنم معنی تمدن را هم نمیفهمی
اون روزگاری که ایران ابوعلی سینا پرورش میداد در فرانسویان داشتند همدیگر را میخوردند
در این زمانه نیازی نیست سیاه نمایی کنیم آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
لا اقل اگر بر مسلک ظاهربینان هم هستید همه واقعیت را ببینید نه آنچه دوست دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
واقعا تو توحشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
اقای 13/00 چقدر کوته دید وکوته فکری،متاسفانه امثال شما دلیل عقب ماندگی و خرافه پرستی این مملکتن،خشبختانه دید مردم باز شده دیگه فریب افکار پوچ شما رو نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۴۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
تا کی دهن دیگران را ببینیم چه میگویند
خودمان برای خودمان فکری کنیم
گور بابای هر کی که آزادی انسانها را نمیتواند ببیند البته آزادی که منجر به آزار و سختی دیگری نشه زن و مرد کوچک و بزرگ و انسان و غیر انسان نداره(کلام خدا از زبان و اعمال ائمه اطهار همینه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
هادی جان مهم این است که آزار دیگران را در چی بدانیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۴۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
فقط افراد کم خرد تحت تاثیر رسانه قرار می گیرن و جوگیر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
احسنت ، آشوب و فتنه اخیر ایران دقیقا فتنه دروغ های رسانه ای و انسان های رسانه زده و کوته فکر بود که هیچ منطقی جز هیجانات ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
علی الخصوص رسانه معاندانی که بیش از صد سال ، به لطایف الحیل معاندتشان بر ضد موجودیت و فرهنگ ایران ، برای آنان که چشمانشان می بیند هویدا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
شما بیل زنی،باغ خودتو بیل بزن
سرتو با تیغ هم بزنی،حکومت ایران عوض نمیشه ،ینی ما نمیذاریم.....
مرگ بر دشمنان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
ما زنان ایرانی با زنان فرانسوی همدردی میکنیم می خوان ما هم را مثل شما به استثمار بکشن زن عفت افتخار ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اشتباهی منفی دادم
هزاران لایک به فرمایشتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
خشونت در هر جای جهان نفی میشه ولی در کشوری که ادعای تمدن و زنان جامعه خودشون با شکنجه و زور کنترل دارند نمی توان انتظار داشت که برای کشور ما ادای انسان دوستی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
هزار لایک به فرمایش حضرت فاطمه زهرا س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
چه جنگلیه فرانسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
از خر تو خر یا از شیر تو شیر گذشته
نامشروع تو نامشروعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
صد رحمت به جنگل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
خدا شفا بده کمبود و فقر شدید عقلی تو این بدبختا زیاده گاهی اوقات میزنه به سرشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
عجب صد و شصت شهر فرانسه درگیر آشوب است و با تهم کردن ایران سعی در فرار رو به جلو دارند قتل‌ها و کورشده ها و معلول شده ها خود را با پلیس وحشیان نمی‌بینید انموقع پلیس مظلوم ایران را می‌بینید
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن سادات آقکاریز
۰۸:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
موهات که هیچی. اگه جای دیگه ات رو هم قیچی کنی کاری نمیتونی بکنی عوضی. ملت ایران اونایی که تو به حمایت ازاونا داری خودتو جرر میدی نیستن... ملت ایران اون اکثریتی هستن که وقتی وارد خیابون میشن تو و اربابای گردن کلفتت پوشک لازم میشین. پس ببند دهن نجستو...
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
برای چشمهای از حدقه درآورده شده و کور شده مردم خود موهایتان را کوتاه کنید اگر انسانید نمیخواهد بین ایرانیان فتنه ایجاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۷:۵۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
ولی باز هم به هر دلیلی دنبال محدود کردن اینترنت نیستن!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۰۸:۳۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
بله دنبال محدود کردن اینترنت نیستن، چون رییس جمهور آمریکا و دهها شبکه و افراد خائن از این شلوغی هاشون حمایت نمیکنن و با شایعه پراکنی و دروغ پردازی، مردم رو به ریختن به خیابونها ترغیب نمیکنن! خودشون هستن و خودشون! بانک آتش نمیزنن و ماشینهای ملت رو خط و خش نمیکنن. فرقش اینه
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۱:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اره فرقش اینه که هر روز قیمتها بالا نمیره هر روز تورم ندارن پدر شرمنده بچش نمیشه اگعه اونا این موضوعات رو داشتن بانک که سهل بود ماشین که هیچی رئیس جمهورشون هم اتش میزدن.تو مثل اینکه شکمت سیر تو این مملکت خبر هیچی رو نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
11:50با تخریب مشکل اقتصادی حل میشه یا بیشتر میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
داداش اینها یعنی گرونی وغیره دلیل نمیشه اموال دولت مردم آتیش زدووحشی گری کرد فهمیدی اول فکرکن بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
دنبال محدودکردن اینترنت نیستن امالازم بدونن پیج رئیس جمهورشونوهم ازدسترس خارج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
بله محدود نمیکنند ولی تو تابحال دیدی یه سطل آشغال آتش بزنند چه برسه به اموال دیگه و حتی بریدن سر نیروی امنیتی و..!
واقعا خودت یه کم فکر کن البته اگه زحمتی نیست !! که اگه یه مامور را حتی سهوا میکشتن چکار میکردن با معترضین؟؟؟!
پس وقتی رسانه دست اونهاست و هرچی بخوان به خورد بقیه میدن چه نیازی هست که گوشی از کسی بگیرن یا نگذارن فیلم بگیرن یا اینترنت رو محدود کنند و..!
الان چند وقته تو فرانسه و آلمان و ..(کلا اروپا) اعتراض هست ؟؟! خب شما چقدر خبر دریافت کردی از این اعتراضات ؟؟!
اما تو کشور ما گربه ای ماشین بهش بزنه میشه تیتر خبرهای جهان !
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۴:۴۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
پس میفرمایی با آتش زدن بانک و خط کشیدن به ماشین مردم شکمتو سیر میکنی بله؟ من میگم دهها شبکه خائن و وطن فروش که برای حمله نظامی و همه جانبه غرب به ایران و حتی استفاده از بمب اتم در خاک این کشور له له میزنن، دارن از این شلوغی ها حمایت میکنن! از این شیوه اعتراض حمایت میکنن! شما چند سال فرانسه زندگی کردی که ببینی هیچ پدری شرمنده بچه اش نیست؟ تو همین شش ماه اخیر، خبر داری قیمت برق و سوخت توی اروپا چند برابر شده؟ نه اتفاقا شکم ما سیر هم نیست مشکلات هم خیلی زیاد داریم! اما از سوریه و عراق و افغانستان و لیبی و مصر و تونس و یمن شدن خیلی میترسیم! سخت نیست بفهمید در چه منطقه ای زندگی میکنیم و از دل انقلاب این شکلی، سوییس و آلمان بیرون نمیاد! بین کمی گشنگی شکم و آوارگی و کشتار و غارت و ناامنی، من اولی رو انتخاب میکنم که البته این به معنای تایید کار مسولای کنونی مملکت نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
علتش این قوانین سختگیر انه این کشورها را اینستا یا تلگرام واتساپ مجبور به رعایت هستند ودر صورت رعایت نکردن مجبور به پرداخت غرامت هستند ولی مسولین ما آنقدر وا دادند این شبکه‌ها شدند منبع آموز ش اراذل و اوباش و اغتشاش گر و فروش سلاح واین ها راحت جولان می دهند و هر بنی بشری از اون قطب هم برای ما دایه مهربانتر از مادر شده ونظر میده و مسولین ما توانایی اونها در حد حرف
Iran (Islamic Republic of)
majid
۱۷:۵۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اقای ناشناس اره ندیدم سطل اشغال اتش بزنن ولی خیلی راحت اومدن اعتراض کردن کسی هم کاری به کارشون نداره ولی اینجا چی.شما به جای اینکه فکر کنی فقط دنبال جواب دادنی.مگه مامور داره مردم رو سرکوب میکنه چطور اونطرف مقابل حق دفاع از خود نداره.ما هم خانواده شهیدیم هم یه خانواده کاملا نظامی ولی برادر من میدونم خودتم خوب میدونی مردم دیگه خسته شدن.از دروغ از ریا از سهل انگاری مسئولین از بی تفاوتی مسئولین.مردم حق اعتراض دارن.در ضمن مگه شما جایگاه اعتراض رو مشخص کردید که میگید مردم سطل اشغال اتش میزنن.حق دارن اتش بزنن چون باز این برمیگرده بی این اقایان بی خیال مسئول چون براشون مهم نیست حرف دل مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اگر اون را هم ثابت کنیم چیز دیگری را بهانه قرار خواهید داد ، چرا قبول نمیکنید ما در جنگیم در جنگ یک جریان تحریف و رسانه های دروغ پرداز ، روزی برای همین ماهواره ها و آزادی آن سینه چاک کردید نتیجه اش شد این وحشی صفتان و آمار طلاق و فحشا و تجاوز
حالا هم همان مسیر را برای اینترنت دنبال میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
جناب مجید میشه بفرمایید پس به چه دلیل دارن تظاهرات و اعتراض انجام میدن اونجا؟ نکنه از سر شکم سیری و خوشحالی
بعد سوال دیگه من اینه که بی شرمانی کا یک ماه با شعار زن زندگی آزادی خیابان ها را ناامن کردند دقیقا چه پول و معیشتی را از کجای این شعار دارند مطالبه میکنند!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۱
برندازی و هتاکی به مقدسات و تحریک جانیان و کشتن مدافعان امنیت و مدافعان ناموس و مدافعان جان برکف کشور ، به نظر شما هر دلیلی است؟
آمریکا در حمله هواداران ترامپ به سنا حتی انترنت رئیس جمهر شان یعنی ترامپ را مسدود کرد ، کمی چشم باز کن و بعد نظر بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
اروپاییان مثله کفتار منتظر تکه تکه شدن ایران هستند و هنوز هم خیلیها نمیفهمند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
صد شرف به کفتار بابا بلا نسبتی بگو ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
هنوز هم خیلیها نمیفهمند درست نیست ، بهتر بود مینوشتی هنوز هم خیلیها نفهمند
و البته هزار بلا نسبت به انسانهای با شرف
آخرین اخبار