نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جامعه امروز ایران اسلامی به الگو‌های قابل اتکایی چون میرزا کوچک جنگلی نیازی وافر دارد.

چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان امروز (یکشنبه اول آبان ماه) با موضوع کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی در این همایش با تأکید بر لزوم بازشناسی و تبیین شخصیت تاثیرگذاری چون میرزا کوچک جنگلی گفت: شخصیت روحانی و مذهبی میرزا کوچک به عنوان رهبر نهضتی اسلامی، باید به خوبی بازشناسی و جایگاه مذهب در این نهضت تبیین شود.

او افزود: تشریح زوایای گوناگون زندگی و مبارزه میرزا کوچک جنگلی و برگزاری کنگره‌ای در خور نام و جایگاه این مبارز نستوه و نهضت جنگل، یکی از مطالبات فرهنگی - اجتماعی گیلانیان محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت تصریح کرد: جامعه امروز ایران اسلامی به الگو‌های قابل اتکایی چون میرزا کوچک جنگلی نیازی وافر دارد.

استاندار گیلان نیز با اشاره به برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی، این روحانی شهید را الگوی استکبارستیزی و غیرتمندی و نهضت جنگل را مینیاتوری از نظام ایرانی اسلامی دانست.

به گفته اسدالله عباسی، ادامه دادن راه میرزا کوچک و نیز شناساندن ابعاد شخصیتی ایشان به نسل جوان وظیفه‌ای همگانی است.

چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این همایش با اشاره به علل و عوامل اغتشاشات اخیر گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل فشار همه جانبه نظام سلطه بر ایران اسلامی پیشرفت‌های دولت و نظام است.

سردار محمد عبدالله پور افزود: حل بسیاری از مشکلات داخلی در زمانی کوتاه، تثبیت ارتباط با کشور‌های همسایه و افزایش خوداتکایی، دشمن را وادار کرد حتی در موضعی انفعالی، به تحرکات و اقدامات مختلف تخریبی و نفوذی دست بزند.

چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان هم در این گردهمایی نقش ائمه جمعه و جایگاه ویژه نماز جمعه را در تبیین حقایق و ارتباط با مردم یادآور شد و گفت: از جایگاه نماز دشمن شکن جمعه می‌توان با افزایش آگاهی بخشی، مواضع مختلف نظام اسلامی را نیز به خوبی تبیین کرد.

چهارمین گردهمایی ائمه جمعه گیلان

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم از برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: کمیته‌های دوازده گانه با محوریت رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معرفی شخصیت انقلابی متعهد و تمدن‌ساز میرزا کوچک جنگلی تشکیل شده است.

۱۱ آذر ماه امسال یکصد و یکمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان، مبارز و روحانی برجسته گیلانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.