مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ۲۵۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان در هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

کارخایی گفت: شعار محوری و کلی این هفته «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» نامگذاری شده است.

وی افزود: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، در سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در ادامه اظهار داشت: اهداف اصلی پدافند غیرعامل با توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری ها و مصون سازی کلی تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است. به ویژه استمرار و تداوم خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار که ملزم به خدمت رسانی به مردم هستند.

کارخایی از نواختن زنگ پدافند غیرعامل و اجرای مانور تخلیه اضطراری در مدرسه امامی سمنان و در دیگر مدارس در شهرستان‌ها طی این هفته خبر داد و ابراز کرد: فرهنگ سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم و برگزاری رزمایش و مانور برای کسب و آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۱ کارگروه تخصصی و در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.