نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزاری یادواره‌های شهدا را برای حفظ نام و یاد شهیدان در جامعه ضروری دانست.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جمع اعضای شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی گفت: اگر کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا برگزار نشود یادی از ایثار و از جان گذشتگی شهدا باقی نمی‌ماند، کما اینکه اگر عزاداری‌های محرم نبود، قیام امام‌حسین (ع) هم به فراموشی سپرده می‌شد.

وی افزود: باید ضمن ثبت و ضبط خاطرات و وصیت نامه‌های شهدا، خاطرات یاران شهدا از جمله جانبازان، ایثارگران و آزادگان هم در قالبی زیبا و جذاب تهیه و منتشر شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فضای مجازی را یکی از بستر‌های مهم برای تاثیرگذاری بر جوانان خواند و تصریح کرد: تهیه و انتشار کتاب‌ها و مقالات و محتوا‌های مختلف خوب است، اما تبدیل آن به محتوای جذاب و انتشار آن در رسانه‌های مختلف از جمله صدا و سیما و فضای مجازی تاثیرگذاری آن را صدچندان می‌کند.

امام‌جمعه تبریز تقویت موزه‌های مقاومت و ایثار و غنی کردن آن‌ها با آثار شهدا را یکی از تاثیر گذارترین کار‌ها برای ترویج‌ فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد و گفت: تجربه راهیان نور هم نشان داده است که مشاهده حضوری مناطق عملیاتی دفاع مقدس، موجب تحول عمیق روحی مسافران این مناطق می‌شود و از این‌رو باید راهیان نور مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به تقدیم دو شهید محراب از شهر تبریز، مطرح کردن شهدای محراب در کنار سایر شهدا را هم ضروری برشمرد.

کنگره ملی سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی قرار است اواسط سال آینده در تبریز برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.