معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک تا ۱۵ آبان رفع می‌شود.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با افزایش تولید آنتی‌بیوتیک توسط کارخانه‌های داروسازی کشور و همین طور برنامه سازمان غذا و دارو برای واردات فرآورده آنتی‌بیوتیک، کمبود دارو حداکثر تا ۱۵ آبان ماه حل خواهد شد.

محمود اعتباری پیرامون عوامل کمبود آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها اظهار داشت: امسال برخلاف انتظار بیماری آنفلوانزا و سایر بیماری زودتر از گذشته شایع شدند و مراجعه بیماران و درمانگاه‌ها افزایش یافت و این باعث شده که سیستم درمانی در تامین آنتی‌بیوتیک‌ها خصوصا آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی اطفال با مشکل مواجه شود.

او افزود: البته ما دنبال تامین آنتی‌بیوتیک مورد نیاز هستیم و در حال حاضر هم دارو در اختیار مردم قرار دارد. از طرف دیگر تولید دارو افزایش پیدا کرده تا مشکلی به وجود نیاید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به اینکه چرا با وجود اجرایی شدن طرح دارویار، هنوز در برخی دارو‌ها با کمبود مواجه می‌شوند، گفت: در طرح دارویار سیاست ارزی اصلاح شد و درواقع یارانه‌ای که به تولید کنندگان اختصاص می‌یافت، حالا به مصرف کنندگان پرداخت می‌شود، اما با توجه شیوع بالای بیماری، سیستم تامین دارو نتوانسته که داروی مورد نیاز را تامین کند و حالا با افزایش تولید آنتی‌بیوتیک توسط کارخانه‌های داروسازی کشور و همین طور برنامه سازمان غذا و دارو برای واردات فرآورده آنتی‌بیوتیک، کمبود دارو حداکثر تا ۱۵ آبان ماه حل خواهد شد.

او یادآور شد: به طور معمول کارخانه‌های سازنده آنتی‌بیوتیک در کشور پاسخگوی نیاز جامعه هستند، اما در شرایط فعلی، چون نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ها افزایش پیدا کرده است، سازمان غذا و دارو برای جبران کمبود دارو، اقدام به واردات فرآورده نهایی و ماده اول دارویی هم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.