ثبت طولانی‌ترین پرواز پهپادی در چین

یک تیم تحقیقاتی در چین رکورد گینس را برای طولانی‌ترین پرواز یک هواپیمای بال‌زن یا اورنیتوپتر به نام خود ثبت کرد.

پهپادی که رکورد طولانی‌ترین پرواز را ثبت کرده شبیه پرنده است و توسط محققان و دانشجویان دانشگاه بیهانگ ساخته شده است، این پهپاد توانست مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۴.۹۸ ثانیه را بی وقفه پرواز کند.  

یک ویدئو نشان می‌دهد این پرواز در زمینی باز در پکن در روز ۲۱ ژوییه انجام شده است و اکنون دانشگاه بیهانگ گواهینامه کسب رکورد جهانی گینس آن را منتشر کرده است.  

این پهپاد که با باتری یون لیتیوم کار می‌کند، ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد و طول بال‌های آن به ۲ متر می‌رسد. این پهپاد قادر است با سرعت ۱۰ متر در ثانیه پرواز کند.  

ژائو لونگفی دستیار موسسه تحقیقاتی علوم مرز دانشگاه و عضو این تیم تحقیقاتی گفت: مدت پرواز هواپیما‌های بال‌زن قبلی در جهان کوتاه بوده و پرواز بیشتر آن‌ها فقط نیم ساعت طول کشیده که عمدتا کمتر از سایر انواع پهپاد‌های متعارف است.

این پهپاد چینی در آزمایش‌های قبلی فقط ۵۳ دقیقه پرواز کرد که بعد از بهینه سازی سیستم برق و دینامیک بال ها، عملکرد آن ارتقا یافت و به بهترین شرایط ممکن دست یافت.  

این هواپیما‌ها پرواز پرندگان، خفاش‌ها و حشرات را تقلید می‌کنند و کاربرد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌هایی مانند اکتشاف مریخ، دفع پرندگان فرودگاه‌ها و مطالعات فضای نزدیک دارند.  

برچسب ها: پرواز ، هواپیما ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار