نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با حضور فعالان فرهنگی پنج استان‌ کشور در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با حضور فعالان فرهنگی استان‌های کرمان، شیراز، رشت، اهواز و سیستان و بلوچستان در سالن رضوان شهرداری قم به تبیین نقش گردشگری مقاومت پرداخت و گفت: پیکر مطهر چهار هزار شهید جبهه مقاومت در بهشت معصومه قم به خاک سپرده شده و می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری مقاومت در کشور تبدیل شود.

او قم را خاستگاه انقلاب اسلامی و مقاومت منطقه دانست و گفت: قم می‌تواند جایگاه محوری در گردشگری مقاومتی ایفا کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم هدف از این نشست تخصصی را هم افزایی استان‌ها و رسیدن به برنامه‌های گردشگری و ایجاد تور‌های گردشگری مقاومت عنوان کرد و افزود: با قوت گرفتن گردشگری مقاومت، مردم با مفهوم مقاومت و جانفشانی و ایثار شهدا در این عرصه بیشتر آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: ایجاد خانه موزه‌های شهدا از جمله خانه موزه شهیدان زین الدین و خانه موزه شهید فخری زاده از جمله اقدامات شهرداری قم برای معرفی شهدای مقاومت در سال‌های اخیر بوده است.

گفتنی است در این نشست مدیران فرهنگی و گردشگری استان‌های بوشهر، گیلان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان به معرفی برخی از توانمندی‌های استان خود به عنوان پایگاه و مقصد گردشگری مقاومت پرداختند.

معرفی یادمان دلیران تنگستان و رئیسعلی دلواری در بوشهر، یادمان میرزا فقیه شیرازی در استان فارس و یادمان سردار سردار جنگل در استان گیلان از جمله محور‌های سخنرانی مدیران و متولیان فرهنگی و گردشگری در این نشست تخصصی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۲:۰۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی رشت، با دست پر و بسیارعالی در همایش گردشگری مقاومت ظاهر شد
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۸:۳۸ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
خواهان برگزاری این نشست و جانمایی شهر اهرم ودلوار. کاکی.بردخون..در این نقشه گردشگري مقاومت هستيم
آخرین اخبار