رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت : برای رفع معضل ترافیک در محدوده مسیر اصلی شهر کرمانشاه از تاقبستان تا میدان فردوسی باید بطور جد پیگیر راه اندازی پروژه قطار شهری باشیم.

فخری رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت : در حال حاضر پروژه قطار شهری فعال است و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم منابع برای اجرای این پروژه داریم، اما مشکل اصلی در این پروژه این است که ایستگاه آغازین ما در فاز اول از خیابان دوم کارمندان شروع می‌شود و این درحالی است که تمرکز مسافر و جمعیت در سه راه مسکن است و باید ایستگاه اول در این قسمت از شهر احداث شود.

رئیس شورای شهر گفت: به دلیل برخی مسائل فعلا ایستگاه ابتدایی پروژه به خیابان دوم کارمندان منتقل شده و این درحالیست که این ایستگاه اگر افتتاح شود ما مسافری در آن نداریم و کار سختی خواهد بود که آن همه مسافر خود را از سه راه مسکن به این نقطه رسانده و از آنجا سوار قطار شهری شوند.

وی افزود: از طرفی در حالی تمرکز بر روی تکمیل فاز اول قطار شهری است که عمده مشکلات ترافیکی ما مربوط به محدوده فاز دوم این پروژه یعنی از میدان آزادی تا میدان فردوسی است و باید از ابتدا در این قسمت از پروژه متمرکز می‌شدیم.

فخری گفت: برای این قسمت از پروژه هم که بصورت زیرزمینی و تونل اجرای می‌شود نیاز است که دستگاه TBM آورده شود که می‌تواند ظرف یک سال تونل پروژه را برای ما آماده کند، اما هم اکنون از روش‌های دیگر برای حفر تونل در این قسمت استفاده می‌شود که کار را بسیار زمان بر کرده و تا چندین سال دیگر حفر تونل به پایان نمی‌رسد.

وی افزود: درصورتی که از دستگاه TBM برای حفر تونل استفاده نشود، به ناچار باید تمرکز را روی همان فاز یک پروژه (از خیابان دوم کارمندان تا میدان آزادی) بگذاریم و ایستگاه‌ها را در این مسیر تکمیل کنیم که حداقل ترافیک در بخشی از محدوده شهر کم رنگ‌تر شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
پروژه قطار شهری در کرمانشاه چهره شهر را زشت و زمخت کرده است بدون شک هر کس پیشقدم این طرح ضد کرمانشاهی شد خائن است و باید مجازات شود . و اگر عقلانیتی در کرمانشاه حاکم باشد باید این طرح زشت را برجینند‌