نماینده مردم شهرستان های بیرجند ، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از آموزش و مهارت آموزی جوانان به عنوان دو بازوی تولید کننده قدرت نام برد.

خسروی در بازدید از مرکز تخصصی برق فنی و حرفه‌ای شهرستان بیرجند و تجهیزات آن گفت: آن چه که امروز باعث ایجاد امید و پیشرفت می‌شود مهارت آموزی است و آموزش و مهارت است که برای کشور تولید قدرت می‌کند.

او ادامه داد : فنی و حرفه‌ای آموزش‌ها و مهارت‌ها را به تمام اقشار و حتی سربازان ارائه می‌دهد و این خود فرصت خوبی برای ایجاد مهارت در جامعه است.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان کمبود اعتبارات، هم افزایی بین ادارات در رده‌های مشابه یکی از عوامل مهم برای ایجاد پیشرفت و کمک به ارائه هرچه بهتر مهارت است که مدیران استانی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او عنوان کرد: یکی دیگر از راه‌های استفاده از مهارت جوانان این است که مهارت را در قالب خدمت به میان مردم روستا‌ها و چه شهر‌ها ببریم.

خسروی تصریح کرد: یکی دیگر از ضعف‌ها این است که مهارت در کنار آموزش‌ها نیست و در استان و حتی کشور باید همه باهم برای ارائه این مهارت‌ها به جوانان همکاری داشته باشند.

کمبود اعتبار برای خرید تجهیزات فنی و حرفه در خراسان جنوبی

کامرانی فرد مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در جریان این بازدید به بیان خواسته‌ها و مشکلات پیش روی فنی و حرفه‌ای استان پرداخت.

او گفت: پارسال کل بودجه‌ای که در استان برای خرید تجهیزات فنی و حرفه‌ای توانستیم جذب و به کارگاه‌های استان تزریق کنیم ۹ میلیارد تومان بود.

کامرانی فرد بیان کرد: در برنامه داریم امسال به دنبال سفر ریاست جمهوری به استان بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان تجهیزات برای خرید مهارت جذب کنیم تا به روزرسانی تجهیزات را داشته باشیم و در جهت ایجاد رشته‌های جدید در مراکز فنی و حرفه‌ای اقدام کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: یکی دیگر ازمشکلات ما این است که مجوز جذب مربی حق التدریسی نداریم و گاهأ پیش می‌آید که کارگاه داریم، اما مربی برای ارائه آموزش و مهارت نداریم که امیدواریم این مشکل با رایزنی‌ها برطرف شود.

او عنوان کرد: حقوق پایین مربیان هم باعث می‌شود در برخی موارد مربیان انگیزه پایینی برای تدریس در مراکز داشته باشند.

در پایان خسروی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف از مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خواست تا خواسته های خود را در قالب کتبی و نامه تنظیم کنند تا بدون محدودیت در مجلس بیان و مطرح شود و تا حد ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

برچسب ها: مهارت ، فنی حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.