مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها در عرصه‌های زاگرس خبر داد.

سید محمد تقی سجادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: طیف بهره برداری کشاورزی در استان خوزستان، به همان صورتی ککه در گستره منابع طبیعی محصولات فراوانی داریم در کشاورزی نیز محصولات زراعی، باغی و ... داریم.

به گفته او به دلیل وجود صنعت در حوزه نفت و گاز و ... استفاده از مشارکت آن‌ها در حوزه منابع طبیعی است و ۴۰ درصد تولید درامد کشور در خوزستان بوده و یک پتانسیل است.

سجادی می‌گوید: با توجه به چالش‌های مختلف موجود در خوزستان باید بتوانیم با مشارکت مردم و سرمایه گذاری‌های صنعتی منابع طبیعی را مدیریت کنیم.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از سال ۱۴۰۰ تا کنون کمتر از یک میلیون هکتار کاداستر شده، یک انقلابی در حوزه حفاظت و کاداستر انجام دادند.

این مقام مسئول گفت: برای اولین بار پارسال در فصل تابستان ۵۰ میلیارد تومان با پیگیری استاندار برای مبارزه با آفات و بیماری‌های حوزه زاگرس پیش از شیوع آفت تخصیص داده شد و ۵۳۷ هکتار از کانون‌های بیماری پایش و شناسایی شد و پیش از آفات اقدام به مبارزه صورت گرفت.

سجادی می‌گوید: در حوزه گرد و غبار تلاش شد اعتبارات فراهم شود برای تشویق دوره‌های آبیاری در نظر گرفته شد و کانون‌های گرد و غبار که منبع چالش بود احیا شده و درختان زنده شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.