اکبر پازوکی گفت:بخش زیادی از رکود بازار طی ماههای اخیر ناشی از عدم قدرت خرید مردم است ضمن اینکه در یک ماه گذشته نیز بازار بنا به دلایلی در رکود بازار در رکود بوده است، امیدواریم این مسائل در اخذ مالیات بر درآمد سالانه لحاظ شود و اخذ مالیات هم فشار مضاعفی را بر فعالان بازار وارد نکند.
او نسبت به ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکتهای تقلبی و کلاهبردار هشدار داد و گفت: کلاهبرداران با استفاده از عدم آگاهی مردم به عنوان شرکتهای خدمات پس از فروش به صورت تلفنی با مردم تماس میگیرند و اعلام میکنند که به عنوان مثال زمان تعویض فیلتر یخچال ساید شما است و با این ترفند فریبکارانه یک فیلتر 100 هزار تومانی را با قیمت یک میلیون تومان به مردم میفروشند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی این را هم گفت:برخی کلاهبرداران نیز در فضای مجازی با عنوان ارائه خدمات پس از فروش ارزان قیمت شرکتهای لوازم خانگی خارجی که از ایران رفتهاند به فعالیت میپردازند و مدعی هستند که خدمات پس از فروش این شرکتها را ارائه میکنند،مردم نیز بیخبر از اینکه این افراد کلاهبردار هستند برای تعمیر لوازم خانگی خود با این افراد تماس میگیرند و از آنجا که برای تعمیرات قیمت بسیار پایینی را اعلام میکنند به خانههای مردم راه مییابند.
پازوکی گفت: این کلاهبرداران وقتی که به خانههای مردم راهیافتند قیمت پایینی را برای تعمیر آن وسیله اعلام میکنند و کالای مورد نظر را به اصطلاح به تعمیرگاه منتقل میکنند و سپس به به دارنده لوازم خانگی هزینه گزافی را برای تعمیر اعلام میکنند و اگر هم دارنده کالا اعلام کند که از تعمیر صرفنظر کرده است کالای مورد نظر را به او پس نمیدهند و بابت پس دادن آن هزینه زیادی را مطالبه میکنند.