سرپرست شهرداری منطقه چهار قزوین گفت:در مهر ماه امسال تعداد ۱۷ پروانه ساختمانی در شهرداری منطقه چهار صادر شد.

داریوش قاسمی سرپرست شهرداری منطقه چهار قزوین گفت: طی یک ماه اخیر تعداد ۱۷ مجوز پروانه ساختمانی، ۵۱۴ مورد ثبت درخواست، تعداد ۱۵۹ پاسخ استعلام و ۵ فقره صدور پایان کار در این منطقه صادر شده است.

قاسمی افزود: به منظور رعایت دقیق اصول شهرسازی و انجام ضوابط ساخت و ساز ساختمان‌های مقاوم و ایمن درسطح شهر، تعداد ۱۷ مورد پروانه ساختمانی در منطقه چهار انجام شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۵۹ مورد استعلام، اعم از پاسخ به ادارات، بانکها، اصناف، تمدید استعلام، "شهروند سپاری - استعلام الکترونیک"، "شهروند سپاری - نقل و انتقال" و سرقفلی صادر و نیز تعداد ۱۵ پرونده تخلفات ساختمانی توسط کارشناسان شهرسازی در کمیسیون ماده صد رسیدگی شده است.

سرپرست شهرداری منطقه چهار بیان کرد: دستور نقشه طی یک بازدید از پلاک طبق سیکل اتوماسیون اداری برای ملک موردنظر صادر می‌شود. اطلاعاتی از قبیل ابعاد باقی‌مانده ملک پس از اصلاحی‌های موردنظر شهرداری، تعداد طبقات و سطح اشغال هر طبقه در دستور نقشه ذکر می‌گردد. معمولاً بر اساس پهنه‌ای که ملک در آن واقع‌شده، متراژ سند و عرض‌گذر، حجم ساختمان شامل تعداد طبقات و سطح اشغال آن‌ها تعیین می‌گردد که در این خصوص از ادارات مربوطه مانند اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت توزیع نیروی برق استعلام می‌گردد.

قاسمی در پایان افزود:پس از صدور و دستور تهیه نقشه و اعلام ضوابط ساخت نقشه معماری توسط مالک در یکی از دفاتر مهندسی تحت نظارت سازمان نظام مهندسی استان قزوین طراحی و به شهرداری به منظور کنترل ارائه می‌گردد و پس از تایید نقشه‌های معماری توسط شهرداری و نقشه‌های سازه توسط سازمان نظام مهندسی، پروانه ساختمانی جهت ساخت و ساز صادر می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار