رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو مشهد:

آزاد کردن واردات، قیمت خودرو‌های خارجی را می‌شکند

حمیدرضا حیدری گفت: آزاد کردن واردات خودروی خارجی تاثیر قابل توجهی در رونق دادن به معاملات و شکست قیمت آن‌ها خواهد داشت.

حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: با توجه به این که نوسانات قیمت دلار و ارز امسال بسیار زیاد بوده، قیمت خودرو به ویژه خودروی خارجی افزایش سرسام آوری داشته است.

او افزود: زمانی که قیمت ارز نوسان دارد و در نتیجه آن خودرو گران می‌شود، فروشنده خودرو از فروش آن دست نگه می‌دارد تا قیمت آن به ثبات برسد و خریدار هم از خرید خودرو واهمه دارد و در این شرایط بازار به سمت رکود پیش می‌رود که نتیجه این رکود نیز افزایش نرخ تورم و گرانی خودرو‌ها خواهد بود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد ادامه داد: سیاست آزاد کردن واردات خودرو قابل قدردانی است و از امروز نیز سفارش برای واردات خودرو آغاز می‌شود که هم قیمت خودرو‌های خارجی کاهش خواهد یافت و هم معاملات خودرو رونق می‌گیرد و ثبات به بازار خودرو‌های خارجی بازمی گردد.

حیدری بیان کرد: با آغاز ثبت سفارش برای واردات خودرو خارجی، امید است که قیمت خودرو‌ها بشکند و بازار از حالت رکود خارج شود و آزاد کردن واردات خودرو به رونق بازار آن کمک کند.

او تصریح کرد: در حال حاضر عمده خودرو‌های خارجی موجود در نمایشگاه‌های خودرو دست دوم هستند و بالاترین مدل آن‌ها ۲۰۱۹ است و آزادشدن واردات خودرو باعث حضور خودرو‌های خارجی نو در بازار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.