آمار بالای پرونده های نزاع و درگیری در خراسان جنوبی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: متأسفانه در نزاع فردی آمار بالایی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم و علت ۳۶ درصد نزاع‌های فردی، فحاشی و استفاده از الفاظ نامناسب توسط طرف مقابل است .

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در موضوع فراوانی جرایم در خراسان جنوبی می‌توانیم در بخش سرقت، مواد مخدر، نزاع فردی، قاچاق کالا و جرایم مرتبط با پلیس راهور و … مباحثی را مطرح کنیم.

او  با اشاره به اینکه در بخش مواد مخدر پلیس تخصصی مرتبط موضوع را پیشگیری می‌کند،افزود: متأسفانه در نزاع فردی آمار بالایی را در خراسان جنوبی شاهد هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: علت ۳۶ درصد نزاع‌های فردی، فحاشی و استفاده از الفاظ نامناسب توسط طرف مقابل است که فعالان فرهنگی و حوزه اجتماعی پلیس در این زمینه باید فعالیت‌هایی را انجام دهند.

علیپور با بیان اینکه یک درصد از جمعیت کشور را مردم خراسان جنوبی تشکیل می‌دهند، ادامه‌داد: به تبع این درصد، باید یک درصد از سرقت‌های کشور نیز مربوط به استان ما باشد.

او عنوان کرد: ولی به واسطه فرهنگ و باور‌های مردم این دیار تنها حدود نیم درصد از جرم سرقت کشور در حوزه خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از نظر فراوانی جرایم از ۳۴ استان کشور استان ۳۱ هستیم، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که در رده‌های پایین فراوانی جرایم قرار داریم.

علیپور با تأکید بر اینکه سرقت‌های مسلحانه و خشن در خراسان جنوبی نداریم، افزود: در هفت ماهه نخست امسال به واسطه مسائل اقتصادی و اعتیادها، میزان سرقت در خراسان جنوبی هفت درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه به واسطه تراکم جمعیتی ۶۰ درصد سرقت‌های خراسان جنوبی در شهر بیرجند رخ می‌دهد، گفت: ۶۸ درصد سرقت‌های خراسان جنوبی توسط همکاران ما کشف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار