روسیه: سقف قیمت برای گاز بازار انرژی را بی‌ثبات می‌کند

وزیر انرژی روسیه تاکيد کرد اعمال محدودیت بر قیمت گاز ممکن است بازار جهانی انرژی را بی‌ثبات کند.

نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه تاکيد کرد معرفی سقف قیمت بر گاز روسیه می‌تواند بازار بین‌المللی انرژی را بی‌ثبات کرده و بر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گاز تأثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر انرژی روسيه در سخنرانی خود در نشست با دیگر وزیران گفت: «ایده اعمال سقف قیمت گاز که توسط تعدادی از کشور‌های اتحادیه اروپا حمایت می‌شود، تهدیدی برای بی ثبات کردن بیشتر بازار‌های انرژی است و برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گاز پیامد‌های منفی خواهد داشت.»

شولگینوف افزود: «تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه منجر به افزایش بی‌سابقه قیمت گاز و اختلالات عمده در زنجیره تامین شده است».

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و تصویب چندین بسته تحریمی علیه مسکو از سوی غرب، قیمت انرژی در اروپا به شدت افزایش یافت و امنیت انرژی به مهم‌ترین مسئله در این اتحادیه تبدیل شد. چندی است، اتحادیه اروپا برای کاهش فشار‌ها تصمیم گرفته به جای محدود کردن واردات انرژی، بر قیمت نفت و گاز روسیه محدودیت اعمال کند.

آمریکا هم اعلام کرده هر کشوری از این سقف قیمتی تبعیت نکند، خود شامل تحریم خواهد شد. در همین حال، الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم می‌گوید محدود کردن قیمت صادرات گاز روسیه باعث توقف عرضه خواهد شد. به گفته او «چنین تصمیم یک طرفه‌ای نقض قرارداد‌های موجود است و منجر به خاتمه عرضه می‌شود».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار